دردسری که بازکردن فلکه آب به همراه داشت/ایراد صدمه بدنی غیرعمد

 داستان از آنجا آغاز شد که داماد همسایه به درخواست همسر برادرم آمده بود تا فلکه آب را باز کند. فلکه مشکل داشت، باید درختان در باغ کوچک بومهن آبیاری می‌شدند.داماد همسایه مدعی است بعد از باز کردن درب باغچه به محض ورود به حیاط سگ باغ همسایه دستش را گاز گرفته است و...

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، زن میانسال کاغذ مچاله شده‌ای از کیفش بیرون می‌آورد، کاغذی که از سال ۹۴ صد‌ها بار دیده و آنقدر آن را خوانده و با جزییات برای دیگران تعریف کرده که دیگر نوشته‌هایش را حفظ شده است.


"داستان از آنجا آغاز شد که داماد همسایه به درخواست همسر برادرم آمده بود تا فلکه آب را باز کند. فلکه مشکل داشت، باید درختان در باغ کوچک بومهن آبیاری می‌شدند."

دوباره کاغذ را در کیفش می‌گذارد. به درخواست پاسگاه محل برای جلب همین خانم و برادرش بر اساس شکایت اولیه مرد شاکی! زن برای نجات برادرش، دست به دامان ستاد دیه استان تهران شده است.

داماد همسایه مدعی است بعد از باز کردن درب باغچه به محض ورود به حیاط سگ باغ همسایه دستش را گاز گرفته است. بی‌گناهی خواهر متهم در همان بررسی‌های ساعات اول، مشخص شد.

او زمانی وارد معرکه شده بود که همسر برادرش تلفنی کمک خواسته و او مرد آسیب‌دیده را به بیمارستان رسانده بود. از پانسمان و بند آوردن خونریزی تا واکسن کزاز و...

زمانی که برادرش به عنوان صاحب باغ و سگ نگهبان پا به بیمارستان گذاشت، تمام مخارج را پرداخت کرد، ولی داماد همسایه خواهان مجازات وی به عنوان کوتاهی در مسئولیت نگهداری از آن سگ بود.

رأی غیابی هم گرفت و مرجع قضایی دو سال مهلت داد تا خسارت و دیه پرداخت شود.

زن ناخواسته باز هم آن کاغذ را از کیفش بیرون می‌آورد: خودتان ببینید اتفاق مال دو سال پیش است و اصلاً یادمان رفته بود دادگاه مهلت تعیین کرده، چون با پرداخت تمام هزینه‌های درمانی، فکر می‌کردیم در عالم همسایگی دیگر از شکایتش منصرف شده است.

من که دنبال زندگی خودم بود و برادر من که پا به سن گذاشته، او هم هر چند وقت یک بار برای رسیدگی به باغچه‌اش از پردیس تا بومهن می‌رفت. خیلی به ندرت شاکی را که در باغ پدرخانمش زندگی می‌کرد، می‌دیدیم.

حالا بعد دو سال، به خاطر این که نرخ دیه بیشتر شده، ۲۵ میلیون و هشتصد هزار تومان باید دیه پرداخت کنیم و برادرم که توانایی پرداخت یک ریال این مبلغ را ندارد به ناچار راهی زندان شده است. برادرم ۶۰ سال دارد و به دنبال این اتفاق ناخواسته با عنوان قضایی «ایراد صدمه بدنی غیرعمد» امروز در بازداشتگاه به سر می‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند.

روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سئوالات شما در این زمینه خواهد بود.

700

کد خبر: 893502

وب گردی

وب گردی