دمای تهران به منفی یک درجه می رسد/ کاهش دما در نیمه شمالی، شرقی و غربی کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره کاهش دما در نیمه شمالی،غربی و شرقی کشور طی 3 روز آینده گفت:دمای هوای پایتخت نیز در بیشترین حالت خود به 9 درجه و در کمترین حالت خود به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، امروز دراثر سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده در مناطق غربی، جنوب غربی، دامنه های زاگرس خواهیم بود همچنین بارش بارش و ابرناکی در شمال غرب ونواحی مرکزی کشور دور از انتظار نخواهد بود،

وی ادامه داد: این بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت بارش برف خواهد بود.همچنین امروز در برخی نقاط جنوب غرب وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:در اثر نفوذ جریان های شمالی درسواحل غربی ومرکزی خزر طی امروز، آغاز بارش باران و وزش باد دور از انتظار نیست، شدت بارش ها در 4 استان کشور شامل لرستان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، وجنوب همدان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی از مناطق کشور اضافه کرد: در روز یک شنبه شاهد کاهش دما درنیمه شمالی ونیمه غربی کشور خواهیم بود همچنین دمای هوا در روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش خواهد یافت.

به گفته وظیفه ، بارش باران و برف درسواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز، دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی وبه صورت پرکنده در برخی نقاط جنوب و شرق کشور در روز یکشنبه انتظار نیست.

وی افزود: ساکنان استان های گیلان و مازندران در روز یکشنبه شاهد افزایش شدت بارش ها خواهند بود. در روز دوشنبه شاهد بارش باران در مناطق جنوب شرقی کشور شامل استان های هرمزگان، نیمه شرق فارس، کرمان و مناطقی از شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی زاگرس خواهیم بود همچنین در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی 3 روز آینده گفت: آسمان امروز تهران نیمه ابری و غبارصبحگاهی گاهی ابری و بارش باران خواهد بود همچنین وقوع مه رقیق در اواخر ساعات روز دور از انتظار نیست. همچنین آسمان تهران طی فردا و پس فردا به ترتیب نیمه ابری و مه صبحگاهی در بعدازظهر کاهش ابر و کمی ابری به همراه وزش باد خواهد بود.دمای هوای پایتخت نیز در بیشترین حالت خود به 9 درجه و در کمترین حالت خود به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

701

کد خبر: 893561

وب گردی

وب گردی