رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای است

مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: سنجشگران سبز، مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات، مستندات و گزارشات دانشگاه در حوزه‌های زیست‌محیطی و بهره‌برداری سبز، آموزش و پژوهش سبز و نیز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به این حوزه را برعهده دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سیامک خادمی، مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و سرپرست اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی این وزارتخانه، در کارگاه آموزشی «آشنایی با مدل تلفیقی – تطبیقی رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه‌های سبز»، گفت: رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز، یکی از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای و پروژه‌های مدیریت سبز است.

سیامک خادمی در این کارگاه آموزشی که با هدف آموزش نمایندگان رسمی معرفی شده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان سنجشگران سبز برگزار شد، افزود: سنجشگران سبز، مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات، مستندات و گزارشات دانشگاه در حوزه‌های زیست‌محیطی و بهره‌برداری سبز، آموزش و پژوهش سبز و نیز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به این حوزه را برعهده دارند.

به گفته مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، اطلاعات و داده‌ها، مهم‌ترین بخش سنجش و ارزیابی دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای دانشگاه سبز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد ردیف اقدامات مدیریت سبز در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و همچنین در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز بر اساس اقدامات اجرایی در حوزه مدیریت و دانشگاه سبز بوده و به عنوان یکی از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای وتوزیع اعتبار پروژه‌های مدیریت سبز است.

این کارگاه آموزشی در راستای آموزش سنجشگران سبز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی توسط اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم و با همکاری دانشگاه شیراز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه، گزارشی از فرآیند عملیاتی کردن «مدل تراز سبز» نیز ارائه شد.

202

کد خبر: 893583

وب گردی

وب گردی