ترافیک صبحگاهی، نشانگر ناکارآمد بودن تصمیمات کمیته اضطرار

ترافیک صبح امروز تهران با وجود اعلام تعطیلی مدارس ابتدایی و اعمال برخی محدودیت‌های ترافیکی نشانگر این است که مصوبات تکراری کمیته اضطرار، تأثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا ندارد و باید فکر دیگری برای مقابله با آلودگی هوا حتی در کوتاه مدت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، با تداوم و افزایش نسبی آلودگی هوای تهران، شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه فوری داد و همچون سال‌های گذشته دم‌دستی‌ترین تصمیمات را برای کنترل و کاهش موقت آلودگی هوا اتخاذ کرد.

بنا بر مصوبه این کارگروه تمام مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی، مهدهای کودک استان تهران به‌غیر از منطقه فیروزکوه و دماوند تعطیل شد. همچنین ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه، عدم فعالیت معادن آسفالت و کارهای عمرانی و تغییر طرح ترافیک به محدوده زوج‌وفرد نیز از جمله مصوبات مهم این کارگروه در نظر گرفته شده است.

در حالی که انتظار می‌رفت با تصمیمات اتخاذ‌شده تاحدودی از حجم ترافیک و تردد خودروها کاسته شود، اما صبح امروز باز هم شاهد ترافیک نسبتا سنگین در بسیاری از معابر تهران بودیم که شاید یکی از دلایل آن می‌تواند اعلام دیرهنگام تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی باشد؛ هرچند با توجه به اینکه تعطیلی امروز صرفا محدود به یک مقطع تحصیلی بود، تأثیر چندانی بر کاهش ترافیک نداشت.

به نظر می‌رسد تصمیمات این کمیته حتی برای کوتاه مدت هم دیگر نتیجه‌بخش نیست و باید به جای تعطیلی نیم‌بند مدارس و محدودیت‌های جزئی ترافیکی، فکری دیگر کرد.

705

کد خبر: 893646

وب گردی

وب گردی