برای واریز افزایش مستمری مددجویان اجازه «قانونی» داریم

رئیس کمیته امداد درباره واریز افزایش مستمری به حساب مددجویان گفت: طبق مصوبه مجلس این مبالغ باید به حساب کمیته امداد واریز شود درحالی‌که تاکنون به حساب یارانه پرداخت شده و باید دولت اجازه دهد ما خودمان به این موضوع رسیدگی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سیدپرویز فتاح ، در مورد آخرین وضعیت پرداخت افزایش مستمری به حساب مددجویان امداد و عدم پرداخت آن به حساب یارانه افراد، گفت: منشأ مستمری پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی، اعتبارات دولتی و ردیف بودجه‌ای است اما همیشه از سوی مردم با این سوال مواجه هستیم که این مستمری چرا کم است؟

رئیس کمیته امداد ادامه داد: به دلیل همین تقاضای مددجویان و مردم خواستیم در لایحه بودجه 97 این مبلغ افزایش یابد که خوشبختانه مجلس سقف این ردیف را قبل از سال 96، 3 برابر افزایش داد و دولت نیز از فروردین‌ماه امسال آن را اجرایی کرد.

فتاح با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته صددرصد مستمری‌ها پرداخت شده، گفت: اضافه‌مستمری مصوب نیز بدون معوقه و تأخیر پرداخت شده است، اما مشکلی که وجود دارد، هم‌زمانی آن با پرداخت یارانه‌ها بین تاریخ 24 تا 26 هر ماه است.

وی گفت: مصوبه مجلس این بود که این افزایش مستمری به حساب مستمری افراد و کمیته امداد واریز شود، اما دولت به حساب یارانه‌ها این مبالغ را می‌ریزد و تقاضای ما این بوده که برای مدیریت بهتر و تغییرات هر ماهه‌ای که در خانوارها و جمعیت تحت پوشش ما رخ می‌دهد، این اجازه را به ما بدهند که البته قانون هم همین را می‌گوید که کمیته امداد خودش این مبالغ را به حساب افراد واریز کند.

وی اظهار کرد: تقاضای ما باعث شد دولت آئین‌نامه‌‌‌ای را تهیه کند این آئین‌نامه به کمیسیون اقتصادی دولت رفت، 2 بار تشکیل جلسه داده و بنده هم در این جلسات شرکت کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر با نظر دولت، این مستمری به حساب کمیته امداد و مستمری مددجویان واریز شود.

فتاح گفت: این جابجایی حساب مستمری باید انجام شود، اما اصل این پرداختی‌ها واریز شده و پول به دست مددجویان رسیده است.
706

کد خبر: 893691

وب گردی

وب گردی