تقدیر از کارآفرینان در همایش امین الضرب/کارآفرینی راه نجات اقتصاد

رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی توسعه کارآفرینی یکی از راه های نجات اقتصاد است، گفت: موافق فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز در نشست خبری دومین مراسم اهدای نشان و تندیس کار آفرینی امین‌الضرب گفت: امید و کار آفرینی دو هدف اصلی برگزاری این همایش است، در حالیکه که مشکلات و کمبود در جامعه وجود دارداما باید با ایجاد امید و کارآفرینی در جهت بهبود وضعیت گام برداشت.

او افزود: انتخاب کارآفرینان و پیشکسوتان عرصه کارآفرینی به شیوه صحیح جز اهداف اصلی این همایش است و در سایت اتاق تهران از کارآفرینان برای شرکت در این همایش دعوت شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: جلسات داوری به صورت غیر متمرکز برگزار شد و از ویژگی این دوره در مقایسه با دوره های قبل آمادگی بیشتر ما در این دوره است.ضمن این که برگزاری جشنواره رسانه از دیگر موارد مطرح در این بخش است که از سال آینده به موارد این مراسم اضافه می شود.

رییس اتاق تهران گفت: روسای تشکل ها و هیات نمایندگان ادوار گذشته و تعدادی از نمایندگان مجلس و شورای شهر و تعدادی از مسئولان دولتی مهمانان این نشست هستند.

او به این نکته نیز اشاره کرد که امسال تعدادی از شرکت کنندگان جوان هستند که این حضور در کنار پیشکسوتان بسیار مناسب است.

خوانساری با اشاره به این که طرح مساله گرانی و بیکاری از رسانه ملی موجب نا امیدی بیشتر می شود گفت: ما نمیخواهیم مشکلات را کتمان کنیم اما با کارآفرینی می توان راه حل مشکلات را یافت و امید در جامعه را به دست آورد.

او گفت: ما از شرایط نا امید نیستیم و معتقد هستیم که با تلاش می توان شرایط را بهبود بخشید.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه فساد در اقتصاد وجود دارد گفت: طرح و تکرار این موضوع به نفع اقتصاد نخواهد بود‌.

خوانساری با اشاره به حمایت از استارت آپ ها در این همایش گفت :چندین جلسه با فعالان استارت آپ ها برگزار شد و ما به عنوان بخش خصوصی باید حامی این بخش باشیم چرا که فیلتر کردن شبکه های اجتماعی به ضرر فعالان این بخش است که البته دولت گفته این موضوع موقتی است.

او گفت: اگر بخواهیم فساد را در جامعه ریشه کن کنیم تنها راه آن شفافیت است و در حال حاضر شبکه های اجتماعی با وجود مشکلات می تواند در این بخش موثر باشد .البته ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم برخورد کنیم بلکه باید راهکار مناسبی پیدا کنیم چرا که اقتصاد دنیا به سمت کار آفرینی نو حرکت کرده و یکی از راه های اشتغال شبکه های اجتماعی است که باید ضعف های آن رفع شود.

خوانساری گفت: در رابطه با بودجه ۹۷ اتاق تهران پیشنهادات خود را ارایه داده است.از سویی در طول این سال ها هزینه های دولت افزایش یافته که یا باید از بانک مرکزی تامین کند یا اینکه از درامدهای خود ان را تامین کند یا دولت را کوچک کندکه هنوز نتوانسته دولت را کوچک کند.

او ادامه داد: از طرفی دولت در پی افزایش مالیات است که ما معتقدیم باید بحث مالیات شفاف شود.
ضمن این که اگر بحث ارز در کشور حل شود بسیاری از مشکلات مانند قاچاق و دیگر معضلات حل خواهد شد.

خوانساری به این نکته نیز اشاره کرد که در دولت دهم ۶۰ میلیارد دلار واردات داشتیم اما امسال به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است و این در حالی است که با کاهش واردات کمبودی در کالاهای بازار نداریم بلکه تولید داخلی افزایش یافته است.

به گفته رییس اتاق بازرگانی تهران چندین سال است علتی برای افزایش قیمت ارز مطرح شده مثل جمشید بسم الله و یا اغتشاشات اخیر درحالیکه چندین سال است وعده تک نرخی ارز داده شده است که هنوز اجرایی نشده است.

بر اساس این گزارش مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب دوشنبه در تالار وحدت برگزار می شود و به ده نفر از کارآفرینان نشان و تندیس داده می شود.

401

کد خبر: 893699

وب گردی

وب گردی