پنالتی های سوخته، درد مشترک لیگ برتری ها / سوت طلایی در دستان زرگر

داوران در هفته هجدهم لیگ برتر قضاوت ضعیفی داشتند و همین امر باعث شد با اعتراضات زیادی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، قضاوت داوران هفته هجدهم لیگ برتر با اعتراضات زیادی همراره بود. از برانکو ایوانکوویچ آرام پرسپولیسی ها گرفته تا کریمی سرخ پوشان رشت به داوری ها اعتراض داشتند. با اعلام کارشناس گویا اعتراض مربیان کاملاً به جا بوده و داوران عملکرد ضعیفی در این هفته داشتند. پرسپولیس، فولاد، پارس جنوبی و سپیدرود تیم هایی هستند که از این ماجرا بیشترین ضرر را شامل شدند.

*کارشناس داوری

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت داوران در هفته هجدهم عنوان کرد: تراکتورسازی و استقلال، با قضاوت زرگر اوج حساسیت دیدارهای این هفته بود. زرگر داور باتجربه ای است؛ همیشه در تبریز قضاوت خوبی داشته و مورد قبول تماشاگران هم هست، بهترین گزینه برای قضاوت این دیدار بود.او در کنار قضاوت خوب مدیریت خوبی هم در این بازی داشت. تنها در یک صحنه مدافع استقلال پاس رو به عقب داد و حسینی گلر آبی ها توپ را با بازوهایش کنترل کرد و داور هم خطای غیر مستقیم او را گرفت و کاملاً هم درست بود، فقط باید یک کارت زرد هم برای انجام دادن این عمل اشتباه دریافت می کرد که داور از آن چشم پوشی کرد.

وی در خصوص دیدار پدیده و صنعت نفت آبادان گفت: در صحنه ای از این دیدار بازیکنان به شدت به داوری اعتراض داشتند و معتقد بودن توپ آن ها به گل تبدیل شده است، اما طبق قانون توپ باید کامل رد شود و در این صحنه تصمیم کمک داور کاملاً درست بوده است. داوری این هفته کاملاً به ضرر صنعت نفت بود و سوت های اشتباهی به سود پدیده به صدا در آمد. 2 اخراجی این دیدار به دلیل برخورد غیرورزشی کاملاً درست بود؛ اما در 2 صحنه دیدار 2 خطای محرض در محوطه جریمه رخ داد که داور عکس العملی از خود نشان نداد. در صحنه ای مهاجم صنعت توپ را با سینه کنترل کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت و اگر توپ رد می شد و موقعیت 100% گل ایجاد شده بوده اما کمک داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. تصمیمات داوری تاثیر مستقیم در رقم خوردن نتیجه این بازی داشت.

کارشناس داوری در خصوص دیدار سپیدرود و گسترش فولاد تصریح کرد: گسترشی ها برای نتیجه مساوی به میدان رفته بودند اما با اشتباهات داوری موفق شدند 3 امتیاز را کسب کنند. در این دیدار علی کریمی به شدت به داوری اعتراض داشت و می توان گفت این اعتراضات نیز وارد بود؛ در این دیدار یک پنالتی به سود سپیدرود گرفته نشد. در دیدار پارس جنوبی و سپاهان نیز یک پنالتی به سود میزبان گرفته نشد تا صدای اعتراض تارتار نیز به گوش برسد. واقعاً نمی فهمم داور چگونه پنالتی به این وضوح را نگرفت! در ادامه هم در یک صحنه بازیکن سپاهان با زانو روی مهاجم حریف خطا کرد اما داور علی رغم این که این صحنه را دید خطا تشخصیص نداده و دستور ادامه بازی داد. در دیدار فولاد و سیاه جامگان نیز یک پنالتی به نفع فولاد گرفته نشد. این پنالتی ها می توانستند سرنوشت بازی را تغییر دهند.

سلیمانی درمورد آخرین دیدار این هفته که بازی پرسپولیس و نفت تهران بود اظهار داشت: 2 پنالتی به نفع پرسپولیس گرفته نشد؛ یکی در اواخر نیمه اول رخ داد، جایی که مهاجم پرسپولیس توپ را در کنج محوطه جریمه سانتر کرد و محمد نصرتی هم با دست باز و هم به عمد توپ را با دست راهی کرنر کرد که داور به راحتی از چنین خطایی گذشت. در دقیقه 47 این دیدار نیز اتفاق عجیبی افتاد، هاشم بیگ زاده پشت محوطه جریمه نفت بر روی علی علیپور خطا کرد اما داور به سود نفت سوت زد! نکته جالب توجه این است که این اشتباه در دقیقه 62 هم رخ داد که باعث تعجب بازیکنان هم شد. دقیقه 83 و درگیری بازیکنان در محوطه جریمه نفت، داور تنها به شجاع خلیل زاده کارت داد و از خطای نصرتی چشم پوشی کرد؛ که من فکر می کنم دلیل این تصمیم غلط تزس داور بوده است؛ نصرتی اگر با کارت زرد مواجه می شد باید زمین بازی را ترک می کرد و مهدوی دیگر نمی توانست بازی را مدیریت کند. در وقت های تلف شده نیمه دوم نصرتی در محوطه جریمه هم با دست و هم با پا علیپور را شارژ کرد اما داور باز هم پنالتی نگرفت. داور همه صحنه ها را دید و اشتباه سوت زد؛ مهدوی در تصمیم گیری دچار تردید بود.

*سوت طلایی: حسین زرگر

* کارت خاکستری: رضا مهدوی

* اسامی داوران قضاوت کننده:

فولاد خوزستان - سیاه جامگان مشهد / محمدحسین ترابیان – مهدی عالیقدر – حسین مرادی –جواد محمدی – ناظر: حیدر شکور

پارس جنوبی جم - فولاد مبارکه سپاهان / پیام حیدری – آرمان اسعدی – مهدی سیفی –روح الله شریفی – ناظر: حسین خانبان

تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران / حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران - استقلال خوزستان / محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی

سپیدرود رشت - گسترش فولاد تبریز / محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی

پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان / وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پرسپولیس - نفت تهران / رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان

‏ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران / مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظرم: محمدعلی فروغی

601

کد خبر: 893776

وب گردی

وب گردی