آیین افتتاح پارک سلامت سالمندی نیشابور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور یک دانشکده جوان هشت ساله است و در طول این مدت توانسته است به لحاظ علمی ارتقا پیدا کند و به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا ملک زاده در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه این دانشکده، نیروهای کارامدی از نظر علمی دارد که جزء پژوهشگران برتر هستند، افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور به سرعت در حال رشد است و برنامه ما حمایت از زیرساخت های دانشگاهی و افزایش مطالعات و همکاری های بین المللی است.

دکتر ملک زاده گفت: مراکز کوهورت(مطالعه آینده نگر با هدف بررسی و یافتن عوامل خطر و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر )در کشور برای جوانان، مادران باردار و نوزادان به ارائه خدمت می پردازند و مهمترین مرکز کوهورت سالمندی در دانشکده علوم پزشکی نیشابور است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: تشکیل شرکت های دانش بنیان و صندوق های پژوهش غیر دولتی که از کارهای تحقیقاتی حمایت می کنند و دعوت از دانشمندان نیشابوری در سال های آتی زمینه شکوفایی بیش از پیش را برای دانشکده علوم پزشکی نیشابور به ارمغان می آورد.


آیین افتتاح پارک سلامت سالمندی نیشابور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: احداث پارک سلامت سالمندی فکر خوبی است به ویژه برای سالمندان که تعداد آنها روز به روز بیشتر می شود و بایستی برای اوقات فراغت آنها فکر و برنامه ای داشته باشیم.

وی افزود: ثابت شده است که یکی از مواردی که از زوال عقل و ناتوانی جلوگیری می کند این است که افراد تنها نباشند و در فضاهایی گروهی مثل پارک دور همدیگر جمع شوند.

دکتر ملک زاده اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه، مثل پارک سلامت سالمندی می توانیم سلامت بزرگسالان را تضمین کنیم.

لازم بذکر است در آغاز این مراسم دکتر محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، با اظهار خرسندی از افتتاح این پارک گفت: امیدواریم این پارک محلی برای مسائل تحقیقاتی کشور و سالمندان شهر نیشابور باشد.

701

کد خبر: 893815

وب گردی

وب گردی