بررسی طرح یک ماه  تعطیلی مدارس در زمستان /پیش بینی آلودگی هوا در ماه مشخصی امکان ندارد

کارشناس آموزش و پرورش گفت :آلودگی هوا زمان و تاریخ مشخص ندارد ، با توجه به نوسانات هوا ، آلودگی هوا تقریبا از اوایل پاییز آغاز شده و تا تعطیلات نوروز ادامه می یابد.

محمد رضانیک نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز ،درباره تعطیلی مدارس در زمستان گفت: این طرح از طرف سازمان محیط زیست مطرح شده است و جایگاه آموزشی ندارد چرا که آلودگی هوا زمان و تاریخ مشخص ندارد و با توجه به نوسانات هوا ، آلودگی هوا تقریبا از اوایل پاییز آغاز شده و تا تعطیلات نوروز ادامه می یابد.

وی گفت: ما نمی توانیم با احتمال اینکه آلودگی در این ماه وجود دارد و در ماه یا فصل دیگر وجود ندارد دست به چنین کاری بزنیم و در واقع این یک ماه نمی تواند محدوده آلودگی را نشان دهد.
این کارشناس آموزش و پرورش گفت: از سال هایدور آغاز سال تحصیلی جدید در نظام آموزشی از اول مهرماه شروع تا اواخر فصل بهار ادامه می یابد.

ساختار ساختمان مدارس ما متناسب با فصل تابستان ساخته نشده است

نیک نژاد با اشاره به اینکه اخیرا بحث هایی در مورد شروع سال تحصیلی از شهریور ماه مطرح می شود گفت:بر اساس این طرح دانش آموزان یک ماه زودتر به مدرسه می روند و به جای آن یک ماه در زمستان تعطیل می شوند اما این هم طرح مناسبی نیست چرا که به دلیل نبود سیستم سرمایشی در کلاس ها معلمان و دانش آموزان با مشکلات بسیاری مواجه می شوند و از این نظر هم بازگشایی مدارس در فصل تابستان غیر ممکن بنظر می آید.


تغییر تقویم آموزشی

نیک نژاد درباره فرهنگ آموزشی درجامعه گفت: فرهنگ آموزشی ما با خانواده ها و جامعه گره خورده طوری که خانواده ها و دانش آموزان پذیرای موضوع تغییر شروع سال تحصیلی نخواهند بود البته چند سال پیش هم چنین طرحی مطرح شد که آغاز کار مدارس تغییر کند اما به دلیل وجود همان فرهنگ آموزشی در جامعه پذیرفته نشد و براساس مصوبه مجلس که در صحن اعلام شد ، کار مدارس از یکم مهرماه شروع می شود.

گفتنی است علیرغم عزم دولت برای تغییر تقویم آموزشی مدارس که همانند هر طرح دیگری مزایا و معایبی دارد، انتظار می‌رود سایر راهکارهای مدنظر برای کاهش آلودگی هوا عملیاتی شود تا امکان تحصیل و حضور در مدارس در هوایی سالم فراهم شده و از بروز خسارات مالی ناشی از تعطیلی مدارس در پی آلودگی هوا و عقب ماندگی درسی دانش آموزان جلوگیری شود.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 893836

وب گردی

وب گردی