قدم برداشتن برای مبتلایان پارکینسون آسان می‌شود

محققان با طراحی و استفاده از کفش‌هایی که مجهز به لیزر هستند، به راه رفتن بیماران مبتلابه پارکینسون کمک می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، لیزر روی این کفش‌ها خطی در فاصله‌ی حدود ۳۰ سانتی‌متری جلوی کفش قرار ‌می‌دهد. بیمار سپس سعی می‌کند به سمت این خط حرکت کند. لیزر فقط زمانی روشن می‌شود که پا روی زمین قفل‌شده باشد و زمانی که پا شروع به حرکت کند، خاموش می‌شود. به‌این‌ترتیب زمان قفل شدن پا روی زمین در بیماران پارکینسون تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

محققان دانشگاه توئنتی توانسته‌اند با استفاده از کفش‌هایی که لیزر مجهز هستند، با این مشکل بیمارانی که از پارکینسون رنج می‌برند، مبارزه کنند.

ناتوانی در قدم برداشتن، یکی از علائم بیماری پارکینسون است افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، درحالی‌که می‌خواهند قدم بردارند، احساس می‌کنند پای خود با نیروی بسیاری به سمت زمین کشیده می‌شود و توانایی تکان دادن آن را ندارند. در چنین مواقعی نیاز است بیمار روی جسمی در نزدیکی خود تمرکز کند و به سمت آن قدم بردارد.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد به‌کارگیری و توسعه در صنعت لیزر و همچنین روشن‌سازی این حوزه در کشور در حال حاضر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.

202

کد خبر: 893848

وب گردی

وب گردی