افزایش ۲۵ درصدی قیمت قالیشویی‌ها درآستانه عید+جدول

رییس اتحادیه قالیشویان از افزایش ۲۵ درصدی تعرفه شستشوی انواع فرش و قالی از ابتدای بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید محمدی اظهار کرد: طبق مصوباتی که صادر شده تعیین قیمت به واحدهای صنفی واگذار شده است اما اکثریت واحدهای صنفی اتحادیه ما در جلسه‌ای مشترک برای تعیین قیمت با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته و در این زمینه تصمیمی واحد گرفتند.

رییس اتحادیه قالیشویان افزود: طبق تصمیمات گرفته شده قرار بر آن است از ابتدای بهمن‌ماه امسال تعرفه‌های جدید اعمال شود. در این زمینه تعرفه‌هایی که سال گذشته حدود ۴۶۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان بود، امسال با رشدی ۲۵ درصد مواجه شده که این افزایش قیمت به دلیل گرانی ۴۰ درصدی مواد اولیه یعنی انواع شوینده‌ها رخ داده است.

محمدی همچنین اظهار کرد: در این گردهمایی مقرر شد که در تبلیغات و آگهی‌ها (سایتها، تراکت‌ها، کارت‌ها و هرگونه تبلیغات) با توجه به این‌که نام مناطق مختلف تهران، نام برند تجاری برخی قالیشویی‌ها بوده و امکان سوء‌استفاده از آن وجود دارد، مناطق و شعبات از کلیه آگهی‌ها حذف شود و از اصطلاح سرویس در سراسر تهران استفاده شود.

او ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد از درج عناوینی مانند سرویس رایگان، تخفیف در متراژ بالا یا سایر مواردی که باعث اشتباه مشتری شده و به همکاران آسیب می‌رساند خودداری شود.

رییس اتحادیه قالیشویان خطاب به مردم نیز تاکید کرد: با توجه به این‌که واحدهای متعددی به شکل غیرقانونی و بدون مجوز به فعالیت در این زمینه می‌پردازند مردم پیش از انتخاب قالیشویی خود حتما به سایت اتحادیه مراجعه کرده و براساس لیست واحدهای صنفی دارای پروانه کسب عمل کنند.

جدول قیمت‌های جدید تعیین شده برای شست‌وشوی انواع فرش به شرح ذیل است:

قیمت‌های جدید از اول بهمن‌ماه اعمال خواهد شد.

خدمات قالیشویی شست‌وشوی معمولی(ریال) شست‌وشوی ممتاز درجه یک (ریال)
شست‌وشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هرمترمربع) ۵۰ هزار ۶۰ هزار
شست‌وشوی انواع فرش ماشینی ابریشمی، بلژیکی، فانتزی (هر مترمربع) ۸۰ هزار ۹۰ هزار
شست‌وشوی اعلا فرش دستباف معمولی (هر مترمربع) ۱۲۰ هزار ۱۵۰ هزار
شست‌وشوی اعلا فرش دستباف کرک کرم و روشن (هرمترمربع) ۱۵۰ هزار ۲۰۰ هزار
شست‌وشوی اعلا فرش گل ابریشم چله نخ (هرمترمربع) ۲۰۰ هزار ۲۵۰ هزار
شست‌وشوی اعلا فرش گل ابریشم چله ابریشم (هرمترمربع) ۳۰۰ هزار ۳۵۰ هزار
شست‌وشوی اعلا فرش تمام ابریشم (هرمترمربع) ۱۱ میلیون ۱۵ میلیون
شست‌وشوی موکت ساده طرح‌دار (هرمترمربع) ۲۵ هزار ۳۰ هزار
شست‌وشوی موکت پالاز پرزدار و گل برجسته (هرمترمربع) ۳۵ هزار ۴۰ هزار
شست‌وشوی پتو (هر تخته) یک نفره - دونفره ۱۵۰ هزار ۲۰۰ هزار

البته شست‌وشوی فرش‌های کهنه، عتیقه، تمام ابریشم تبریز و اصفهان و صادراتی، شست‌وشو و رنگ‌برداری و لکه‌برداری، دارکشی، پرداخت و رفو خدماتی هستند که هزینه آنها با توافق بین طرفین قرارداد تعیین می‌شود. همچنین کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت هرچند تخته فرش رقمی معادل ۲۰۰ هزار ریال بوده و هزینه بسته‌بندی و کاور به هزینه‌های فوق اضافه می‌شود. البته هزینه بسته‌بندی و کاور اعلام نشده است. همچنین طبق مذاکرات صورت گرفته در این اتحادیه هیچ یک از واحدهای این صنف اجازه اعلام نرخ کمتر از ۵۰ هزار ریال برای شست‌وشوی فرش ماشینی نیستند و در صورت اعمال چنین قیمت‌هایی از سوی اتحادیه با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 893850

وب گردی

وب گردی