اعلام محورهای تولیدات آثار هنری و ادبی دانشجویان در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت

موضوعات و محورهای تولیدات آثار دانشجویان در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در بخش هنری و ادبی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، موضوعات و محورهای تولیدات آثار دانشجویان در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور در بخش‌های هنری و ادبی مشخص و اعلام شد.

در بخش هنری و در رشته خوشنویسی، شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان آیه ۱۰ سوره حجرات، پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند.

همچنین در بخش هنری و در رشته معرق و منبت، شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، آیه ۴۱ سوره ابراهیم را برای خلق آثار خود در این رشته مورد توجه قرار دهند.

همچنین بنا بر تایید دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، شرکت‌کننده در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور در خلق آثار ادبی و هنری خود در رشته‌های مختلف از جمله عکاسی، فیلم‌کوتاه، طراحی پوستر، تذهیب، شعر، داستان نویسی، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی به موضوعات پیشنهادی و محورهای تولید آثار از جمله ۱-عبودیت، نماز و نیایش منظر قرآن و عترت،۲- پرداخت زکات و فرهنگ دستگیری از نیازمندان، ۳- پاسداری از محیط زیست و جهان طبیعت از نگاه قرآن و عترت، ۴- فضایل و رذایل اخلاقی از نظر آیات و روایت اهل البیت(ع) با ریز موضوعات: اخلاص و ریا، صدق و کذب یا سخاوت و بخل و ۵- روحیه جهاد و فرهنگ شهادت در آموزه‌های قرآن و عترت توجه کنند.

در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور که مرحله نهایی آن به میزبانی وزارت علوم سال آینده برگزار می‌شود، متسابقین در ۳۵ رشته در قالب ۶ بخش رقابت‌های خود را انجام خواهند داد.

مراحل دانشگاهی سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن وعترت دانشگاهیان سراسر کشور بنا به تصمیمات داخلی دستگاه‌های ۸ گانه عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، از آذر تا اسفند ماه جاری برنامه ریزی شده که طبق جدول زمان بندی وهماهنگی در اختیار دبیرخانه این شورا قرار گرفته است.

همچنین مرحله نهایی و اختتامیه سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور که به میزبانی وزارت علوم برگزار خواهد شد، آبان ماه سال آینده در هفته قرآنی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است که زمان بندی دقیق این برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

رشته مطالعاتی سبک زندگی اسلامی- ایرانی از جمله رشته‌هایی است که امسال در جشنواره سی و سوم بعنوان رشته جدید به جشنواره اضافه شده است. همچنین در بخش فناوری اطلاعات تولید اپلیکشین و ربات‌های قرآنی در فضاهای مجزای از جمله رشته‌های اضافه شده است.

در بخش آوایی، نیز برای جشنواره سی و سوم تغییر عنوان و رشته را تحت عنوان رشته تواشیح و همخوانی قرآن کریم داریم.

همچنین عنوان رشته تواشیح به تواشیح و همخوانی تغییر یافته است. ضمن این که رشته داستان‌نویسی به سه رشته داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی تغییر پیدا کرده است. بخش ها نیز همچون گذشته بخش معارفی، آوایی، پژوهشی، هنری، فناوری و ادبی خواهد بود.

منبع: مفدا

کد خبر: 893851

وب گردی

وب گردی