اسلامی: رسانه ها باید اعتماد مردم را به دست بیاورند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: رسانه ها اگر رویکرد خود را اصلاح کنند بسیاری از دسیسه هایی که دشمن از طریق فضای مجازی، اخبار جعلی ،برجسته سازی برخی از اخبار و وارونه نمایی بعضی از حقایق دارد خلع ید می شود.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که رسانه ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا اعتماد مردم به نظام تقویت شود گفت: به نظر می رسد رسانه ها پیش از هر چیز باید اعتماد مردم به خود را جلب کنند .

وی در ادامه در خصوص یکی از بحران هایی که با آن مواجه هستیم تصیح کرد: یکی از آن ها بحران اعتماد مردم به رسانه ها است.

اسلامی ادامه داد: به علت حضور شبکه های مجازی اطلاع رسانی های در لحظه شده است و همین مسئله پیامدهایی را به همراه داشته است از جمله کاسته شدن از صحت اخلاق و آمیخته شدن اخبار راست و دروغ به هم است و همین باعث شده است نگاه مردم به رسانه نگاه چندان مطلوب و همراه با اعتماد نباشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص جذب اعتماد مردم به رسانه ها اظهار داشت: سرعت عمل ، حفظ کیفیت، درستی، اعتبار و روایی اخبار کمک می کند تا مردم به رسانه های خودی بیشتر اعتماد کنند و از رسانه هایی که رنگ دشمنی آن ها را لمس کردند فاصله بگیرند.

وی در ادامه افزود: رسانه ها اگر رویکرد خود را اصلاح کنند بسیاری از دسیسه هایی که دشمن از طریق فضای مجازی، اخبار جعلی ،برجسته سازی برخی از اخبار و وارونه نمایی بعضی از حقایق دارد خلع ید می شود.

اسلامی در خصوص بهبود کیفیت کار رسانه ها اظهار داشت: بهبود روابط مسئولان با رسانه ها و ایجاد این امکان که رسانه های داخلی اولین خبر ها را پوشش دهند یکی از گام هایی است که می توان باعث بهبود سرعت و کیفیت اخبار شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد : اطمینان از منابع اخبار که منجر به کیفی سازی آن می شود و همین طور صداقت با مردم حتی در مواقعی که خبر های تلخی وجود دارد در عین حفظ منافع ملی ما باید در اطلاع رسانی آن ها پیشگام باشیم.

وی در پایان گفت: می دانیم خبر هایی که از طریق رسانه های دشمن به دست مردم می رسد به واسطه دروازه بانی های اشتباه خبر و مصلحت اندیشی های نابه جا از رسانه های خودی حذف می شود که این خود باعث کاهش اعتماد عمومی به رسانه های داخلی می شود.

303

کد خبر: 893944

وب گردی

وب گردی