توسعه فعالیت های آموزشی و ترویجی آزمایشگاه نقشه برداری مغز

رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز معتقد است این آزمایشگاه با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در مسیر توسعه و گسترش دامنه فعالیت‌ها و یافته‌های علمی در ارتباط با این حوزه قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز اظهار کرد: این آزمایشگاه ملی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به منظور بهره گیری از دانش و شیوه های پیشرفته بین المللی، با امضای یادداشت تفاهم با دانشگاه وین، در مسیر توسعه و گسترش دامنه فعالیت ها و یافته های علمی در ارتباط با نقشه برداری مغز و حوزه های علوم شناختی مغز قرار دارد.
آی ادامه داد: با تبادل این یادداشت تفاهم همکاری میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه وین ، امکان استفاده از تجهیزات و امکانات این مرکز علمی و آموزشی و نیز تبادل تجارب و انتقال یافته ها میان محققان و اساتید ایران و اتریش فراهم شده است.
وی همچنین بیان کرد: درچارچوب همکاری با دانشگاه وین، اجرای یک پروژه مشترک در ارتباط با بیماری صرع نیز آغاز شده تا براساس آن، آخرین روش های آنالیز تصاویر مغزی در بیماران مبتلا ، راهکارهای مناسب برای تسهیل در درمان بیماری ارائه شود.
رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برقراری ارتباط علمی و تحقیقاتی با اساتید و محققان مشهور ایرانی مقیم خارج از کشور را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت های این مرکز در راستای بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی در سطوح بین المللی در نقشه برداری مغز و حوزه علم شناختی مغز دانست و ابراز کرد: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به همین منظور تلاش می کند تا با دعوت از اساتید معروف ایرانی مقیم خارج از کشور، یافته های علمی آنان درحوزه های علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز با برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی ، در اختیار محققان ایرانی قرار گیرد.
آی با اشاره به اینکه گسترش همکاری و برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی داخل کشور از دیگر اقدامات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است، عنوان کرد: به دنبال توسعه فعالیت های آموزشی و ترویجی، حدود 120 پروژه در نتیجه برگزاری کارگاه های آموزشی در حیطه علوم شناختی مغز و نقشه برداری مغز در سطح کشور به اجرا در آمده و علاوه برآن برای 18 استان کشور کارگاه های آموزشی جهت علاقه مندان ، محققان و دست اندرکاران علوم مغز نیز برگزار شده است.
به گفته وی تا پایان امسال نیز کارگاه های آموزشی برای استان های کرمان، خوزستان ، ایلام وکردستان برای محققان برگزارمی شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره این کارگاه های گفت: دراین باره کارگاههای آموزشی چهل نفر از هر یک از استان ها به مدت دو روز در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تحت آموزش های لازم قرار می گیرد تا با استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ، پروژه های تحقیقاتی به اجرا در آید.
آی همکاری و ارتباط با گرو ه های پزشکی و نشست های مشترک با انجمن رادیولوژی و نورولوژی را یکی دیگر از گام های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برای بهبود راههای مقابله و درمان با بیماری های مغزی یاد کرد و گفت: اولین سمپوزیوم نقشه برداری مغز مهرماه امسال با شرکت 400 نفر در داخل کشور برگزار و بیست کارگاه آموزشی وتخصصی نیز برای ارتقای دانش مرتبط با علوم مغز برای محققان و دانش پژوهان رشته های مغز در کشور برپا شد.
رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تقویت و توسعه دانش علمی مغز را یک امر ضروری در فضای علمی کشور دانست و بیان کرد: این مرکز در راستای فعالیت های ملی، همچنین 10 تفاهم نامه همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به امضا رسانده و با همکاری استاتید دانشگاهی پروژه های علمی گسترده ای در زمینه های نقشه برداری مغز و علوم شناختی مغز در دست اجرا است.

202

کد خبر: 893960

وب گردی

وب گردی