دکتر ولایتی: برخی از اساتید و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تا استعدادهای علمی کشور را به کوچ تشویق کنند

جلسه 224 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت یکی از موضوعات علمی و فرهنگی کشور ارائه شد.

پس از ارائه این گزارش دکتر ولایتی طی سخنانی گفت: در حوزه وقف علم و فرهنگ، ظرفیت فراوانی وجود دارد که باید با نگاهی روشن و به‌روز‌شده مدیریت شود.

در ادامه جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ابعاد طرح پژوهشی تاریخ علم و فناوری در تمدن اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، که در این زمینه اعضاء با تأکید بر لزوم باز تولید منابع علمی در این زمینه، بر ترویج مباحث اخلاقی در حوزه علم و فناوری تأکید کردند.

دکتر ولایتی هم در این زمینه گفت: متأسفانه برخی از اساتید و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تا استعدادهای علمی کشور را به کوچ تشویق و ترغیب کنند که این کاربر خلاف مشی دانشمندان تاریخ تمدن اسلامی است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این جلسه نیز گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در حوزه ترویج تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه شد.

دکتر ولایتی هم در این زمینه گفت: تاریخ تمدن ایران قبل از اسلام نشانه توانمندی فرهنگی غنی اسلامی است که توانست این ملت متمدن را به خود جذب کند.

کد خبر: 894006

وب گردی

وب گردی