جشنواره شعر انقلاب کارایی‌اش کم شده است/شاعران جوان را دریابید

شاعر مجموعه شعر طنز «نشر اکاذیب»، گفت: حوزه هنری به جای برگزاری جشنواره شعر انقلاب در جهت معرفی آثار شاعران جوان باشد زیرا پیشکسوت ها نیازی به جایزه و معرفی آثار به جامعه ندارند.

اسماعیل امینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت جشنواره شعر انقلاب اظهار داشت: این جشنواره در ابتدای کار خود با عنوان جشنواره شعر جوان شروع به کار کرد اما یک مرتبه تغییر مسیر داد به بررسی آثار شاعران پیشکسوت پرداخت.

وی با بیان اینکه کار دوستان ما در جشنواره شعر انقلاب کم اثر خواهد بود، ادامه داد: بهتر است این جشنواره به نفع شاعران جوان هدایت شود زیرا شاعران با تجربه به هر حال کارشان دیده می شود نیازی به معرفی ندارند و به معنایی دیگر ناشران آنها را می شناسند و مخاطبان خود را دارند در حالی که شاعران جوان هستند که نیازمند معرفی اشعارشان به جامعه هستند.

امینی گفت: اگر حوزه هنری بتواند در جهت معرفی آثار شاعران جوان باشد خیلی مناسب تر از این است زیرا شاعران پیشکسوت نیازی به جایزه و معرفی آثار به جامعه ندارند.

شاعر مجموعه شعر طنز «نشر اکاذیب» با بیان اینکه جشنوراه شعر انقلاب تاثیر چندانی ندارد، اظهار کرد: اگر امکانات مادی و پشتیبانی تبلیغاتی برای شاعر جوان قرار بگیرد مناسبت تر است و این مسئله مانند سرمایه گذاری باشگاه ورزشی بر روی بازیکنان جوان و تازه نفس است زیرا هیچ باشگاهی روی بازیکن پیر سرمایه گذاری نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره بین المللی شعر انقلاب به همت موسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر برگزار می شود و در حال حاضر در مرحله داوری آثار قرار دارد و ششم بهمن ماه سال جاری برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب پنجم بهمن ماه سال جاری در جوار آراگاه حضرت حافظ برگزار شده و برگزیدگان بخش های مختلف نیز ششم بهمن ماه در مسجد نصیرالملک معرفی می‌شوند.

این جشنواره امسال کار خود را در سه بخش شعر نو، شعر کهن و پژوهش دنبال می کند. ۷۲۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و نسبت به دوره ششم با رشد حدود ۵۰ درصدی رو به رو بوده است.

502

کد خبر: 894037

وب گردی

وب گردی