شبکه های ماهواره ای و رسانه های خارجی درحال القاء نگرش بدبینانه در بین مردم هستند

بنیانگذار تکنیک های نوین خوش بینی در ایران معتقد است: شبکه های ماهواره ای و رسانه های خارجی به طور پیوسته درحال القاء نگرش بدبینانه و گسترش فضای ناامید کننده در بین مردم هستند و برای اعتبار بخشی به ادعاهایشان از حوادث اخیر اقتصادی استفاده می کنند درحالی که تزریق نگرش خوش بینانه به آینده می تواند جامعه را در برابر این هجمه های فرهنگی واکسینه کند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد ستایش بنیانگذار تکنیک های نوین خوشبینی در ایران با بیان این مطلب گفت: طی چند ماه گذشته حوادث به هم پیوسته باعث شده تا جامعه دچار دغدغه های روانی شود از این رو زمان آن رسیده تا متولیان امر توجه بیشتری به موضوع تزریق نگرش های خوش بینانه در جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در روزى اخیر بود که زلزله های پی در پی کرمانشاه، کرمان، تهران و چند شهر دیگر، جامعه را دچار یک ترس عمومی کرد و این درحالی است که آلودگی شدید هوا، افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی و همچنین اعتراضات و جریانات اخیر باعث شد مردم در یک برهه زمانی دو ماهه فشار شدید روانی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید با ترسیم دورنمایی شفاف و امید بخش از آینده کشور و همچنین تولید برنامه های مفرح در تلویزیون، فضای جامعه را از بار روانی سنگینی که این روزها دچار آن شده خارج کند.

نویسنده کتاب سرزمین خوش بینی گفت: شبکه های ماهواره ای و رسانه های خارجی به طور پیوسته درحال القاء نگرش بدبینانه و گسترش فضای ناامید کننده در بین مردم هستند و برای اعتبار بخشی به ادعاهایشان از حوادث اخیر اقتصادی استفاده می کنند درحالی که تزریق نگرش خوش بینانه به آینده می تواند جامعه را در برابر این هجمه های فرهنگی واکسینه کند.

وی با بیان این که طراوت، جسارت و پویایی یک کشور به میزان خوش بینی مردم آن بستگی دارد افزود: امید به آینده و تصویر روشن از مسیر پیش رو باعث افزایش روحیه جمعی می شود درحالی که مدتی است به شدت درگیر حوادث روزمره شده ایم و همین امر چشم انداز آینده را کم رنگ کرده است که باید به آن توجه شود.

این مشاور روانشناس خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده که افراد یک جامعه خوش بین علاوه بر خوبى هـا بر مشکلات نیز تمرکز بیشتری دارند و سعی می کنند برای رفع موانع با آنها درگیر شوند و تا مشکلات را حل نکرده اند موضوع را رها نمی کنند که این امر نشانه جسارت و روحیه خستگی ناپذیری یک جامعه پویا است.

ستایش تاکید کرد: جامعه خوش بین از استرس و نگرانی کمتری برخوردار است و سلامت جسمی و روحی مردم آن در سطح بالایی قرار دارد به همین دلیل باید به مقوله خوش بینی توجه ویژه ای داشت و به سادگی از آن نگذشت.

701

کد خبر: 894041

وب گردی

وب گردی