2018، سال اروپایی میراث فرهنگی شد

پارلمان اروپایی و شورای اتحادیه اروپا در تاریخ اول ژانویه 2018 طی تصمیمی این سال را به عنوان سال اروپایی میراث فرهنگی نام گذاری کرد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این پیشنهاد از سوی کشور آلمان و حمایت فعال فرانسه به این نهاد بین المللی داده شده است.

بر اساس این مصوبه، میراث فرهنگی به مثابه مولفه مرکزی تنوع فرهنگ و نیز گفتگوهای بین فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است. حفاظت و پاسداشت هر چه بهتر میراث فرهنگی و گسترش شناخت و معرفی ظرفیت های گوناگون کشورهای اروپایی در ابعاد مختلف میراث فرهنگی از جمله اهداف این نام گذاری است.

در هین راستا کمیسیون اروپا از تمام کشورهای عضو اتحادیه خواسته است تا نسبت به بهره گیری از تمامی بازیگران احتمالی فعال در این عرصه اقدام و بدین طریق همکاری لازم را در موفقیت هر چه بیشتر این طرح را بکار گیرند.

بخش های مختلف مرتبط با موضوعات میراث فرهنگی از قبیل؛ معماری، باستانشناسی، سینما، موسیقی، نمایش، طبیعت و ... مشمول برنامه این سال خواهند بود و در طی سال 2018 قرار است برخی از روزها و هفته های سال را به هر یک از این موضوعات اختصاص داده و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری گوناگون و جذاب، بهانه ای برای ایجاد حساسیت بیشتر شهروندان اروپایی نسبت داشته ها و ظرفیت های فرهنگی خود فراهم کنند.

502

کد خبر: 894082

وب گردی

وب گردی