حمایت از کشتی به عنوان ورزش اول کشور/ تأکید بر راه اندازی خانه کشتی در گیلان و حضور تیم رشت در لیگ 300 روزه

شهردار رشت در دیدار با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی بر حمایت از کشتی به عنوان ورزش اول کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون کشتی، عصر روز گذشته (شنبه) جلسه رسول خادم و مسعود نصرتی شهردار رشت برگزار شد. در این جلسه مسعود نصرتی شهردار رشت اظهار داشت: از رئیس هیات کشتی گیلان که با عشق و علاقه پیگیر فعالیت‌های کشتی در استان هستند تشکر و قدردانی می‌کنیم. هرقدر بیشتر برای ورزش کشتی وقت بگذاریم بهره مندی ملی و فراملی بیشتر می‌شود و بقیه ارزش‌ها در کنار این ارزش معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های صاحب سبک در کشتی است، گفت: هر کشوری یک ورزش اول دارد و به آن احترام ویژه می‌گذارد؛ باید بپذیریم کشتی ورزش اول کشور است و اگر این احساس تعلق را حفظ کنیم برنده خواهیم بود‌. اینکه ما نتوانستیم در برنامه لیگ ۳۰۰ روزه، تیم داشته باشیم خوشایند نیست و حتماً در کنار هیات کشتی قرار می‌گیریم و با حمایت شورا و از طریق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، کارهایی که از عهده شهرداری بر می‌آید را انجام می‌دهیم.

نصرتی با اعلام اینکه کشتی گیلان باید به جایگاه پر افتخار خود در گذشته برگردد از تنظیم لایحه‌ای برای شورای شهر خبر داد و گفت: گروه‌های زیادی هستند که می‌توانند کمک کنند و فکر می‌کنم باید بهانه‌ای ایجاد کنیم و اختیاراتی داده شود تا براساس آن بتوانیم سرمایه‌گذار برای این ورزش جذب کنیم و این جدا از کمک‌هایی است که شهرداری می‌تواند انجام دهد. این لایحه برای سال ۹۷ تهیه شده و براساس آن به تمام هیات‌های ورزشی کمک خواهد شد و اگر به تصویب شورای اسلامی شهر رشت برسد موضوعاتی از این جنس مرتفع می‌شوند‌.

وی با تاکید به رنج و سختی تمرینات ورزش کشتی تصریح کرد: امروز خانواده‌ها حاضر نیستند فرزند خود را وارد ورزش سخت کشتی کنند. در گذشته ورزش‌های دیگر رونق نداشت و همه روی کشتی تمرکز داشتند، اما امروز کار سخت تر از گذشته شده است.

خادم: کشتی متعلق به اقشار محروم جامعه است

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی نیز در این جلسه با تأکید بر حضور نماینده رشت در رقابت‌های لیگ 300 روزه و با اشاره به آشنایی شهردار رشت با ورزش کشتی و حمایت‌های وی از کشتی قزوین گفت: شهردار رشت به خوبی ورزش کشتی را می‌شناسد و می‌داند این ورزش متعلق به اقشار محروم جامعه است چرا که این ورزش تمرینات سنگین دارد که هر فردی نمی‌تواند به راحتی آن تمرینات را تحمل کند.

وی افزود: یک ساختار جدید در برگزاری مسابقات کشور به نام لیگ ۳۰۰ روزه تعریف شده است، اما هیچ نماینده‌ای از استان گیلان و شهر رشت در این مسابقات نداریم و این امر به هیچ وجه خوشایند نیست. امید است با کمک شهرداری و هیات کشتی یک تیم در این رقابت ‌ا معرفی شود و سعی شود از راه‌های ممکن حمایت‌های لازم صورت گیرد.

خادم با تاکید بر اینکه کشتی مانند فوتسال درآمدزا نیست گفت: در کشور، بسیاری از باشگاه‌های خصوصی تعطیل شدند و در زورخانه‌های سنتی، ورثه تمایلی به ادامه کار ندارند. اکثر زورخانه‌ها در محلات محروم است و ورثه توان مالی برای ادامه کار ندارند و باید توجه شود که بخش قابل توجهی از خانواده کشتی توان پرداخت شهریه را ندارند.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه امید است باشگاه‌های شهر رشت از حمایت شورا و شهرداری بهره مند شوند افزود: در برخی از باشگاه‌ها تشک‌ها از رده خارج است که این امر ایمنی ورزشکاران را به خطر می‌اندازد. هیات کشتی گیلان تعداد مراکز آموزشی را افزایش داده و برای حفظ این مراکز باید حمایت‌هایی صورت گیرد.

علیپور: کشتی ورزش رنج و زجر است

محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه اکثر ورزشکارانی که در کشتی رشد می‌کنند از طبقه محروم جامعه هستند با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان و خطر اعتیاد اظهار داشت: ورزش جوانان را از آلودگی‌ها و تباهی بیرون می‌کشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: برای کمک به ورزش استان به ویژه کشتی، یاری همه دستگاه ها را طلب می‌کنم. باید اختلاف سلیقه و تضاد در برنامه‌ها را کنار بگذاریم تا ورزش استان در تمام رشته‌ها مسیر ارتقا را طی کند. اکثر ورزشکارانی که در کشتی رشد می‌کنند از طبقه محروم جامعه هستند چرا که کشتی ورزش رنج و زجر است و اکثر کسانی که از این ورزش به مقام قهرمانی می‌رسند ارتباط خود را با طبقه خود حفظ می‌کنند.

فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه کشتی در استان با مشکلات بسیاری مواجه است در این جلسه گفت: کشتی ورزش سنتی است که امروز در استان مشکلات بسیاری دارد انشاء الله به کمک همه کشتی‌گیران بتوانیم مشکلات را مرتفع سازیم.

هدایتی: استان گیلان توان ارتقای بیشتر کشتی را دارد

نقی هدایتی، رئیس هیات کشتی گیلان نیز در این جلسه گفت: تشک کشتی در روستاهای گیلان پهن شده است و استان گیلان توان ارتقای بیشتر کشتی را دارد، اما به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب نمی‌توانیم با دیگر استانها به خوبی رقابت کنیم. شهردار رشت بر مشکلات کشتی واقف هستند و می‌خواهیم به عنوان یک چهره ورزشی دست ما را بگیرند.

وی با اشاره به قول حمایت استاندار گیلان برای راه اندازی خانه کشتی استان، تاکید کرد: امروز ما کشتی را به دل روستاها برده‌ایم در نوخاله، امامزاده هاشم و... تشک کشتی پهن است.

هدایتی نگاه یکسان به همه رشته‌های ورزشی از سوی شورا را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید همه هیات‌ها تامین شوند تا توان حضور داشته باشد. کشتی‌گیران گیلانی بر این عقیده اند که اگر کار برای خدا باشد دلسردی ایجاد نمی‌شود.

فردین معصومی: تمام استانها خانه کشتی دارند، اما گیلان از این نعمت محروم است

فردین معصومی قهرمان کشتی نیز با اعلام اینکه همه استانها خانه کشتی دارند، اما گیلان از این نعمت محروم است اظهار داشت: گیلان یکی از محروم‌ترین استانهای کشور است، همه استانها خانه کشتی دارند، اما گیلان از این نعمت محروم است؛ انشاء الله بتوانیم با توجه به قول استاندار گیلان، خانه کشتی را در گیلان راه اندازی کنیم.

وی افزود: ما چیزی از کشتی جز ارتقای آن نمی‌خواهیم. با حضور رسول خادم کشتی جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است و امیدوارم کشتی به مسیر آقایی خود ادامه دهد چرا که همه ایرانیان ورزش کشتی را دوست دارند.

602

کد خبر: 894083

وب گردی

وب گردی