آخرین جزئیات از خسارات زلزله شب گذشته سرپل ذهاب

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به وقوع زلزله شب گذشته در این منطقه پیرامون خسارات و تعداد دقیق مصدومان توضیحاتی ارائه داد.

اکبر سنجابی در رابطه با آخرین خسارات در زلزله شب گذشته در سرپل ذهاب در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در پی زلزله شب گذشته 43 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه داشته ایم که 19 مجروح به صورت سرپایی مداوا و 2 مجروح دیگر به بیمارستان کرمانشاه انتقال داده شده اند.

فرماندار سرپل ذهاب در رابطه با وضعیت دو مجروح انتقال داده شده به بیمارستان کرمانشاه گفت: این دو نفر به دلیل شکستگی ران و آسیب دیدگی مهره کمر به بیمارستان انتقال داده شده اند که در حال حاضر وضعیت عمومی شان خوب است.

وی تصریح کرد: از این 43 نفر 5 مادر باردار به واحدهای بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند که صبح امروز متاسفانه فرزند یکی از مادران سقط شد و چهار مادر باردار دیگر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند تا برای خود و فرزندشان مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان این که زلزله به خانه های قدیمی آسیب وارد کرده است، افزود: واحدهای تعمیری فعالیت خود را برای تعمیر خانه ها آغاز کرده اند که حتی برخی از این خانه ها تعمیر شده اما با توجه به تداوم زلزله ها در این مناطق مردم به علت ترس از زلزله به خانه هایشان بازنمی گردند و در چادرها و کانکس ها زندگی می کنند.

سنجانی افزود: اسکان دائم و بازسازی اکثرا در حوزه های روستایی آغاز شده است که جمعه گذشته دو واحد را در روستای کوئیک افتتاح کرده ایم.

فرماندار سرپل ذهاب در رابطه با وام هایی که قرار است به مردم برای بازسازی منازلشان داده شود،گفت: با مراجعه مردم وام ها به آنها پرداخت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، زلزله ای شب گذشته به بزرگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر شهرستان سرپل ذهاب را به لرزه درآورد.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

901/900

کد خبر: 894112

وب گردی

وب گردی