تکذیب رفع فیلتر تلگرام در کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: شبکه‌های مجازی از جلمه اینستاگرام و به خصوص پیام رسان‌ها همچون تلگرام امروزه به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند و از ضروریات جامعه به شمار می‌روند.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه درباره برخی اخبار بدون منبع منتشر شده مبنی بر رفع فیلترینگ پیام رسان تلگرام در برخی از نقاط کشور از جمله کرمانشاه و بوشهر گفت: مسئله رفع فیلترینگ پیام رسان تلگرام در کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط کشور یک شایعه است و همچنان فیلترینگ تلگرام در استان کرمانشاه وجود دارد. اگر قرار باشد تا پیام رسان تلگرام رفع فیلتر شود، تلگرام در تمام کشور بدون محدودیت در دسترس مردم قرار می‌گیرد و رفع فیلترینگ به صورت نقطه‌ای یک شایعه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با بیان این که شبکه‌های اجتماعی از ضروریات جامعه امروزی ایران است، گفت: شبکه‌های مجازی از جلمه اینستاگرام و به خصوص پیام رسان‌ها همچون تلگرام امروزه به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند و از ضروریات جامعه به شمار می‌روند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود چرا که هر گونه محدودیتی می‌تواند تبعاتی در زندگی مردم داشته باشد.

بهنیا افزود: همانطورکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده‌اند، بسیاری از کسب و کارهای نوپا در بستر شبکه‌های مجازی مشغول فعالیت هستند و تعداد بسیار زیادی فروشنده در قالب فروشگاه اینترنتی از بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی برای اشتغالزایی و درآمدزایی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تلگرام بسته شده است اما مردم می‌توانند از نمونه‌های داخلی از جمله سروش استفاده کنند و به کسب و کارها نیز توصیه می‌کنیم در شبکه‌های بومی فعالیت خود را آغاز کنند. پیام رسان تلگرام جزو پیام رسان‌های برتر دنیا نیست اما در ایران تعداد کاربر زیادی دارد و برترین پیام رسان در ایران است که مردم باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شهریار بهنیا با اشاره به نامه سندیکای مخابرات برای ایجاد یک پیام رسان در مواقع بحران گفت: مسئله ایجاد یک پیام رسان ایمن و پر سرعت در مواقع بحران بسیار مهم است و باید به صورت جدی دنبال شود. تلگرام در مواقع بحران از جمله زلزله‌های اخیر کشور عملکرد بسیار مناسبی داشته است و توانسته تا یک پل ارتباطی پر سرعت در زمان بحران باشد و بتواند بار شبکه مکالمه را کاهش دهد و در نتیجه ارتباطات پایداری را رقم زد.

منبع: ایلنا

901

کد خبر: 894118

وب گردی

وب گردی