نظام اداری کشور معیوب است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد امنیت شغلی پایدار برای معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی کشور از الزامات است.

به گزارش ایسکانیوز، ولی داداشی در نشست فصلی خود با خبرنگاران شهرستان مرزی بندر آستارا در پاسخ به سوال در خصوص اقدامات مجلس برای تحقق مطالبات صنفی معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش محدود است و این وزارتخانه نیروی انسانی مازاد دارد.

وی با بیان اینکه در کشور ما وزارتخانه ها و سازمان های فرهنگی بودجه حداقلی دارند، ادامه داد: این موضوع از معضلات موجود در کشور است که هر ارگان کسر بودجه می آورد از بودجه فرهنگی زده می شود و به سایر بخش ها اختصاص می یابد.

داداشی با تأکید بر اینکه ظرفیت جذب در آموزش و پرورش مناسب نیست، افزود: معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی کشور که بیشتر آنها از نیروهای جوان و تحصیل کرده هستند، مطالباتی دارند که باید به آنها توجه شود.

وی تصریح کرد: این قشر علاوه بر امنیت شغلی، در بخش های دیگر از قبیل بیمه و نوع قراردادها درخواست هایی دارند که آینده آنها را با چالش مواجه کرده است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: ایجاد امنیت شغلی پایدار برای معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی از الزامات است و مجلس شورای اسلامی نقش بسزایی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: محاسبه سنوات تدریس نیروهای آزاد در جذب برای آموزش و پرورش مغفول مانده است که از طریق مجلس مورد پیگیری قرار می گیرد.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به دلیل تعویق بهره برداری از راه آهن بین المللی آستارا – آستارا ، گفت: متأسفانه نظام اداری کشور معیوب می باشد و حتی بروکراسی اداری کمر دولتمردان را شکسته است.

وی سیستم اداری کشور را بیمار دانست و تصریح کرد: برای رفع این معضل باید دولت، مجلس و سایر ارگان ها اقدام عاجل کنند.

داداشی با اشاره به اینکه بر اساس توافق دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باید راه آهن بین المللی آستارا – آستارا در بهمن ۱۳۹۵ به بهره برداری می رسید، افزود: جای بسی تأسف است که افتتاح این پروژه مهم در بروکراسی اداری و کمبود بودجه داخل کشور گیر کرده است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر جمهوری آذربایجان به عنوان سرمایه گذار در این پروژه و اتصال آن به راه آهن رشت – قزوین حضور دارد و وزیر راه و شهرسازی قول بهره برداری از خط آهن آستارا – آستارا و بارانداز را در پاییز سال ۱۳۹۷ داده است.

۳۰۴

کد خبر: 894140

وب گردی

وب گردی