رئیس بانک هویت ژنتیک ایران : نمونه گیری ژنتیک ازمجرمان مردجرائم سنگین درزندان ها

رئیس بانک ژنتیک ایران با اشاره به اینکه هم اکنون اقدامات مربوط به این بانک در 31 استان در حال انجام است،گفت: نمونه گیری از مجرمان مرد که دارای جرایم سنگین و تکرارشونده هستند در زندان های کشور در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر رضا رئوفیان افزود : پیش‌بینی می شود تا نیمه بهمن ماه امسال فرایند نمونه گیری از مجرمان مرد که دارای جرایم سنگین و تکرارشونده هستند در زندان های کشور ،مطابق برنامه به پایان برسد.
وی با بیان اینکه اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران 20 و 21 دی ماه در شیراز برگزار می شود اظهار داشت: با توجه به حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران در این نشست در خصوص اهمیت تهیه پروفایل ژنتیکی از مشاغل پرخطر و ذخیره آن در بانک نیز بحث و تبادل نظر می شود تا با دست یافتن به نتایج قابل قبول بتوانیم به فاز مشاغل پرخطر نیز ورود کنیم.
وی اعلام کرد: اولین نشست سراسری بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره این بانک و به منظور بررسی چالش ها و فرصت ها،برگزار می شود.
رئوفیان هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تبیین ساختار بانک ژنتیک و کارکردهای آن عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این است که در این نشست بانک ژنتیک و کاربردهای آن به طور دقیق برای مدعوین معرفی و تشریح شود تا ارگان های ذی نفع بتوانند در مواقع لزوم از امکانات بانک بهره‌مند شوند.
به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، اطلاعات موجود در بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران شامل پروفایل مجرمان بر حسب اولویت جرایم و پروفایل های کشف شده از صحنه وقوع جرم است که با تطبیق این دو مورد می توان مشخص کرد چه کسی در چه صحنه ای مرتکب جرم و جنایت شده است.
تشکیل بانک هویت ژنتیک ایران با هدف بکارگیری رویه علمی در کشف جرائم مصوب و ابلاغ شد.
این رویه علمی نقش بسزایی در کنترل و پیشگیری از جرائم را ایفا می کند که به موجب قانون برنامه پنجم توسعه مسئولیت راه اندازی آن توسط قوه قضائیه بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور نهاده شد.
بر اساس این گزارش با ابلاغ دستوالعمل تشکیل هیات مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران توسط رئیس قوه قضائیه، این بانک تشکیل و در ابتدای کار، مقرر شد تا اطلاعات ژنتیکی 10 هزار مجرم در این بانک درج شود.

700

کد خبر: 894223

وب گردی

وب گردی