ایران صیدی است که ترامپ به دنبال شکار آن است

روزنامه مصری «الوفد» نوشت: شادی ترامپ در مورد حوادث اخیر ایران شگفت آور هم نیست، زیرا ایران در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلامی از سوی ترامپ جایگاه ویژه و خصمانه‌ای دارد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه الوفد در مقاله ای به قلم خانم «سناء السعید» با عنوان «ایران و چنگال طاغوت» با اشاره به شادی فراوان «ترامپ اختاپوس» از تظاهرات ایران و به کارگیری همه توان خود برای ترساندن مخالفان خود و سوار شدن برروی موج تهدیدات خصمانه و اتخاذ تصمیمات گستاخانه نوشت: ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید در کمین ایران نشسته است ، بارها به توافق اتمی تاخته و از آن انتقاد کرده و اظهارات آتش افروزانه و آشوب گرانه ای را از طریق ابزارهای تحریک آمیزی ابراز داشته است که آن را به عنوان «سلاح مرگبار» توصیف می کند، سلاحی که کارآمدی آن در کشورهای عربی در خلال بهار جهنم عربی اثبات شده است.

این روزنامه مصری ادامه داد: شادی ترامپ در مورد حوادث ایران شگفت آور هم نیست، زیرا ایران در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اعلامی از سوی ترامپ جایگاه ویژه و خصمانه ای دارد. تظاهرات ایران برای بسیاری شگفت آور بود و هیچ کس شبیه بهار عربی در مصر و سوریه و عراق و یمن و لیبی آن را پیش بینی نمی کرد. آمریکا نیز در این میان درصدد است که به بهانه حمایت از دموکراسی و حقوق بشر ایران ، ایران را به کشورهای عربی ملحق سازد، انقلاب های بهار عربی که بر عکس موجب کاهش سطح حقوق بشر و دموکراسی شد .

سناء السعید در ادامه مقاله خود تصریح کرد : الگوی تظاهرات در برخی کشورهای عربی با نفوذ مزدوران مواجب بگیر و گروه‌های مسلح با هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی و تبدیل صحنه کشورها به عرصه جنگ داخلی بود. ایران صیدی است که آمریکا با تحریکات داخلی علیه نظام حاکم ، به دنبال شکار آن است، آن هم وقتی که ترامپ دید که انقلاب های عربی به نتیجه مورد نظرش رسیده و کشورها به عرصه درگیری دلخواه آمریکا و اسرائیل تبدیل شدند. گزارش شبکه دهم تلویزیون اسرائیل همزمان با تظاهرات ایران در مورد امضای یادداشت تفاهم دوجانبه آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران موید قطعی این مساله است، طرح همکاری مشترک راهبردی مورد توافق دو طرف که دو هفته قبل از آن با حضور رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل و همتای آمریکایی‌اش و مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی دو کشور امضاء شد تا تفاهم مشترک بین دو طرف برای تحرک دیپلماتیک و سری برای مقابله با اهداف ایران شکل بگیرد.

این روز نامه در ادامه تاکید کرد: در نتیجه مسائل مورد اشاره ، وقوع تظاهرات در ایران در خلاء صورت نگرفت. نیروهای دشمن و در راس آن اسرائیل و آمریکا و انگلیس آرامش و خیر برای جهان عرب و اسلام نمی خواهند و همواره علیه ملت ها و دولت های منطقه توطئه چینی می کنند. در صورت وحدت و غلبه مسلمانان و اعراب بر اختلافات خود، می توانند خودشان را از چنگال طاغوت صهیونیستی – آمریکایی که درصدد نابودی آنهاست، نجات بدهند.

۳۰۴

کد خبر: 894252

وب گردی

وب گردی