نمی توانم شکایت کنم اما یک نام برای دو سریال آسیب زا است

کارگردان مجموعه اینترنتی «نفوذ» با انتقاد از مجموعه ای که صدا و سیما با نام «نفوذ» در حال تولید دارد، گفت: بنده پیش تر سریالی با همین نام تولید کرده ام که این تشابه اسمی به هر دو سریال آسیب می زند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، محسن علی اکبری، تهیه کننده سینما در مرحله پیش تولید سریالی به نام «نفوذ» است، اما پیش از این دو فصل از مجموعه ای اینترنتی به همین نام به کارگردانی آرش تیمورنژاد، تولید و منتشر شده است.

هم نام بودن این دو سریال اعتراضاتی را از طرف تیمورنژاد به همراه داشته است که چرا سریالی تلویزیونی هم نام به مجموعه ای که او به صورت اینترنتی ساخته و دو فصل از آن نیز اکران شده است، باید تولید شود.

تیمورنژاد معتقد است این هم نامی قطعا برای هر دو مجموعه دردسر ها و اشکالات خاص خود را خواهد داشت. و چون او پیش تر نام مجموعه خود را «نفوذ» قرار داده است بهتر است سریال جدید «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری تغییر نام دهد.

تیمورنژاد در همین رابطه و در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز؛ گفت: به محض انتشار خبری درباره شروع پروژه «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری، با وی تماس گرفتم و اطلاع رسانی کردم که تشایه اسمی بین سریال در حال ساخت او و مجموعه ای که من ساخته ام وجود دارد.

وی افزود: سریال بنده به صورت گسترده و در دو فصل کار شده است و در حال حاضر هم مشغول آماده کردن تدارک برای ساخت فصل سوم هستیم.

تیمور نژاد با اشاره به اینکه بهتر است تهیه کننده سریال نفوذ نام مجموعه خود ار تغییر دهد، ادامه داد: بنده پوستر، آنونس و نشانی پایگاه اطلاع رسانی مجموعه اینترنتی «نفوذ» را برای محسن علی اکبری نیز فرستادم.

کارگردان مجموعه اینترنتی «نفوذ» درباره تفاوت موضوع بین این دو مجموعه، گفت: موضوع هر دو مجموعه با هم متفاوت است زیرا سریال اینترنتی «نفوذ» درباره مسائل سایبری است و پروژه محسن علی اکبری با موضوع لانه جاسوسی و دوران نقلاب است.

وی ادامه داد: تا کنون علی اکبری برای تغییر نام پروژه «نفوذ» اقدامی انجام نداده است و خبرهایی هم از این مجموعه در رسانه ها منتشر شد که جواد شمقدری به عنوان کارگردان انتخاب شده و پروژه مرحله پیش تولید را پشت سر می گذارد.

تیمورنژاد افزود: ممانعت دریافت مجوز برای دو مجموعه با یک نام وجود ندارد زیرا یکی از مجموعه ها از وزارت ارشاد و دیگری از سازمان صدا و سیما مجوز گرفته است اما از سوی تهیه کننده و کارگردان معمولا این کار نباید انجام شود چون تشابه اسمی مسائل و حواشی را به وجود می آورد که هر دو اثر لطمه خواهند دید.

این فیلمساز تاکید کرد: با این وجود دلیل پافشاری عوامل پروژه «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری را متوجه نمی شوم.

وی اظهار کرد: عجیب است که چرا عوامل پروژه «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری به خود زحمت نداده و پیش از نامگذاری مجموعه در اینترنت جستجو نکرده اند که باعث تاسف است.

به گزارش ایسکانیوز: داستان سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت ۸ ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد.

501

کد خبر: 894274

وب گردی

وب گردی