اولویت‌های مهم کاری در حوزه درمان در استان  خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی راه‌اندازی مرکز درمان بین‌المللی در بیرجند را از اولویت‌های مهم کاری در حوزه درمان دانست و گفت: مسئولان امر باید زمینه‌های شناسایی و پذیرش بیماران از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان را فراهم کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج‌الشریعه در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رعایت استانداردهای پیشگیرانه به منظور کاهش سرانه مصرف دارو در کشور و استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در صورت توجه به اصول پیشگیری و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان در حوزه‌های مختلف می‌توان تا حد زیادی ضمن جلوگیری از بروز بیماری از افزایش بیشتر سرانه مصرف دارو در جامعه کاست.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های درمانی و پزشکی در خراسان جنوبی و بیرجند قرار دارد این استان و خصوصاً بیرجند قابلیت این را دارد که به یک برند تخصصی در حوزه درمان در شرق کشور تبدیل شود.

وی، توسعه بهداشت و درمان را از جمله کلید واژه‌های توسعه اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: در صورت تبدیل شدن بیرجند به یک برند تخصصی در حوزه‌های درمانی یقیناً رشد و توسعه استان در سایر بخش‌های اقتصادی نیز اتفاق خواهد افتاد.

مقام عالی دولت در استان، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای علمی اعضای هیئت علمی و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این اعضاء تعلق خاطری است که به موطن و زادگاه خود داشته و به رغم فراهم بودن شرایط بهتر برای خدمت و زندگی در سایر نقاط کشور، در استان و شهر خود به ارائه خدمت می‌پردازند.

مروج الشریعه، خراسان جنوبی را مرکز انسان‌های هوشمند و خاستگاه علماء و دانشمندان بزرگی برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم لازم است تا رشته‌های پزشکی و تخصصی در حوزه‌های مختلف در بعد کمی و کیفی ارتقاء پیدا کند.

استاندارخراسان جنوبی، راه‌اندازی مرکز درمان بین‌المللی در بیرجند را از دیگر اولویت‌های مهم کاری در این حوزه دانست و تصریح کرد: مسئولین امر باید زمینه‌های شناسایی و پذیرش بیماران از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان را فراهم کنند.

وی جذب و فعال سازی پیشران‌ها در حوزه درمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروزه شتاب دهنده‌های اقتصادی در تمامی بخش‌ها نقشی تعیین کننده و مهم دارند از این رو در حوزه درمان نیز باید این شتاب دهنده‌ها شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

مقام عالی دولت در استان، حمایت از مشاغل خانگی در حوزه‌های غذایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: معاونت غذا و دارو می‌تواند با شناسایی و شبکه‌سازی مشاغل خانگی که به مباحث تغذیه‌ای و غذایی مردم مرتبط می‌شود با رعایت استانداردهای لازم در جهت فعال سازی بیش از پیش آنها اقدام کند.

وی، خودتشخیصی و خوددرمانی را از مشکلات فرهنگی جامعه در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارو و نیز توصیه‌های غذایی در راستای تغذیه سالم و بهداشتی از دیگر مواردی است که باید در دستور کار مسئولین امر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، استرس و فشارهای روحی و روانی را از جمله مشکلات زندگی‌های امروزی برشمرد و خاطرنشان کرد: استرس، نداشتن رفاه، کاهش آرامش و تغذیه نامناسب و ناکافی از جمله عوامل بروز بیماری‌های فراوان جسمی و روانی است که باید مورد توجه متولیان امر در حوزه تغذیه سالم و تامین آرامش و آسایش برای مردم قرار گیرد.

مروج‌الشریعه، به حادثه خیز بودن استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر احداث و یا پیش‌بینی مرکز درمان بحران، می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های مادی از بسیاری از هزینه‌های جانبی نیز کاسته و موجب شود تا خدمت رسانی به بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برسد.

کد خبر: 894278

وب گردی

وب گردی