تشریح رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای پیش‌بینی بودجه 97 /افزایش حقوق کارکنان و ردیف پژوهشی

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام سیاست‌ها و رویکردهای پیش‌بینی بودجه سال آینده این دانشگاه، از پیش‌بینی افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 97 خبر داد.

به گزاش ایسکانیوز،حسین بدیعی درباره بودجه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال آینده گفت: در جلسه کمیسیون دائمی که هفته گذشته برگزار شد و پیرو آن در جلسه هیات رئیسه دانشگاه در روز 13 دی، بخشنامه مربوط به پیش‌بینی بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید. رویکردی که برای مجموعه دانشگاه آزاد در سال آینده در نظر گرفته شده است این است که با توجه به سیاست‌های انقباظی بودجه در سال آینده، باید واحدهای دانشگاهی پیش‌بینی بودجه را آماده کنند تا در کمیسیون‌های هیات امنای استان خود و پیرو آن کمیسیون هیات امنای مرکزی مورد بررسی و تایید قرار گرفته و ابلاغ شود و مبنای عملکرد استان‌ها و واحدهای آنها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این بخشنامه سعی کرده‌ایم به تمام واحدها، مراکز دانشگاهی و سازمان سما به خوبی توجه شود.

وی با بیان رویکردهای اصلی در پیش‌بینی کلیات بودجه سال آینده گفت: رویکردهای اصلی این بخشنامه هماهنگی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور، تقویت ابعاد فرهنگی، دینی و ملی، شفافیت و انضباط مالی که باید سرلوحه تمام واحدهای دانشگاهی قرار گیرد، توسعه پایدار دانشگاهی، فعال‌کردن ظرفیت‌های بلااستفاده دانشگاه، استفاده از نیروهای انسانی موجود، تمرکز بر توسعه امور پژوهشی و دانش‌بنیان و درآمدسازی غیر از شهریه، برنامه‌ریزی جذب نخبگان، تکریم ارباب رجوع و در کنار آن بسترسازی مناسب برای بوجه‌ریزی عملکری است که انشاءالله سال آینده بتوانیم گام‌هایی را در این زمینه برداریم.

بدیعی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در کل کشور سعی شده تا به بحث بودجه‌ریزی عملیاتی دانشگاه‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی توجه شود، تمام تلاشمان را می‌کنیم که در دانشگاه آزاد اسلامی هم به طور خاص بتوانیم این سیاست را پیش ببریم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این بخشنامه که برای واحدهای دانشگاهی صادر شده است، سیاست‌های نرخ شهریه برای سال آتی واحدها روشن شده است، برای اینکه بتوانند در مجموعه خودشان در برخی از رشته‌های دانشگاهی کم‌قاضا با اعمال تخفیف‌هایی تا 50 درصد، جذب دانشجو کنند. همچنین در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی و در حوزه دانشجویان برون‌مرزی و بین‌الملل نیز با توجه به سیاست‌هایی که هیات امنای استان برای بحث شهریه در نظر می‌گیرد، همه اینها باید سرلوحه بودجه‌ریزی واحدها قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش بودجه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم اضافه کرد: برای حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی نیز با توجه به اینکه لایحه بودجه دولت حدود 10 درصد افزایش بودجه را در نظر گرفته است در دانشگاه آزاد اسلامی هم همین مقدار پیش‌بینی شده است.

بدیعی اظهار کرد: براساس سیاست‌های پژوهشی پیش‌بینی شده برای سال آینده نیز تا 10 درصد افزایش در نظر گرفته شده است که هم از محل شهریه و هم از محل درآمدهای غیرشهریه دانش‌بینان تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بحث بودجه‌های تکلیفی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و صندوق رفاه دانشجویان هم از واحدها خواسته‌ایم نزدیک 3 درصد را در برنامه‌ریزی‌های خود مدنظر داشته باشند تا انشاءالله بتوانیم در این بخش‌ها هم رشد چشمگیری داشته باشیم. در حوزه‌های پزشکی، عمرانی، سما و واحدهای بین‌الملل هم مشخص شده تا واحدها براساس این سیاست‌های ابلاغی و رویکردهای مدنظر یک بودجه منظم، منطقی و عملکرد‌گرا را برای سال آینده داشته باشند.

وی در پایان درباره نحوه برگزاری جلسات هیات امنای استانی برای بررسی بودجه سال آینده هر استان نیز گفت: مقرر شد برای امسال هیات رئیسه به ما اعلام کند. ما برنامه زمانی لازم برای جلسات را دیده‌ایم یا به صورت متمرکز در تهران برگزار شود یا نه اینکه به صورت منظم در استان این جلسات تشکیل شود و نتیجه را به سازمان منعکس کنند. کار بررسی بودجه شروع شده است و بخشنامه ابلاغ شده به واحدها نیز سیاست و برنامه کلی را مشخص کرده است و براساس این اطلاعات واحدها باید برنامه‌ریزی و پیش‌بینی خود را انجام داده و تا آخر دی‌ماه پیش‌بینی‌های خود را به سرانجام برسانند، تا جلسات هیات امنای استانی در نیمه‌دوم بهمن به صورت استانی یا متمرکز برگزار شده و نتیجه در اسفندماه برای تصویب و ابلاغ به صحن هیات امنا و هیات موسس اصلی برسد.

منبع: آنا

204

کد خبر: 894291

وب گردی

وب گردی