الجبیر : موضع عربستان در خصوص قدس ثابت است و تغییر نمی کند

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری در عَمان، پایتخت اردن تاکید کرد که موضع کشورش در خصوص قدس پایتخت فلسطین ثابت است و تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "رای الیوم"، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در پایان نشست کمیته شش جانبه وزیران خارجی کشورهای عربی با موضوع "بررسی تصمیم آمریکا درباره قدس" گفت: موضع ریاض درباره این شهر اشغالی ثابت و بدون تغییر است و دولت عربستان قدس را پایتخت کشور فلسطین می‌داند.

الجبیر نشست وزیران خارجه کشورهای عربی درباره قدس به میزبانی اردن را سازنده و نتیجه بخش خواند و افزود:برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس، نتایج مهمی در این نشست به دست آمد.

وی افزود: در این نشست برای مقابله با تصمیم آمریکا و حمایت از موضع فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی درباره قدس، پیشنهادهای مهمی درباره اقدام مشترک مطرح شد.

الجبیر درباره درگیری فلسطین و اسرائیل نیز گفت: راه‌حل اصلی مبتنی بر اصول بین‌المللی و ابتکار عمل صلح عربی است که به برپایی کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی ختم می‌شود.

کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی شامل فلسطین، اردن، مصر، امارات، عربستان و مراکش است که پس از نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عربی در ۹ دسامبر با هدف "ارزیابی موضع و تعیین اقدامات آتی برای دفاع از اوضاع قدس" تشکیل شد.

کشورهای عربی در پی این تصمیم آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه محکومیت اقدام ترامپ درباره قدس را به شورای امنیت ارائه کردند که با وتوی آمریکا روبه‌رو شد، اما مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر با اکثریت قاطع به نفع این قطعنامه رأی داد.

همچنین وزیر خارجه عربستان و اردن در حاشیه نشست کمیته وزارتی شش‌ جانبه در اردن، نشست دوجانبه داشته و در کنفرانس مطبوعاتی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود شرکت کرد.

وی در این کنفرانس بر همکاری کشورش با اردن در خصوص حل بحران سوریه، لیبی و حمایت از فلسطینیان تاکید کرد.

الصفدی نیز نشست با همتای عربستانی خود را تاکیدی بر تحکیم روابط برادرانه میان دو کشور دانست و گفت، این نشست در راستای هماهنگی و همکاری بیشتر در حل مسائل منطقه‌ای ضمن موضع واحد دو کشور در حفظ حقوق ملت عرب تشکیل شد.

کد خبر: 894345

وب گردی

وب گردی