چالش های پیش روی مادران دارای فرزند مبتلا به  اتیسم/همایش "تکرار" اواخر دی ماه برگزار می شود

همایش "تکرار" با رویکرد بیان نیازها و مطالبات مادران دارای فرزند اتیسم سراسر کشور، اواخر دی ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز همایش « تکرار» با حضور معاون رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، سهیلاجلودار زاده نماینده مجلس، شیدا مهنام عضو کمسیون ملی یونسکو، دکتر ایازی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ومسئولان و هنرمندان مطرح کشور با هدف بیان نیازها و مطالبات مادران دارای کودکان مبتلا به اتیسم از سراسر کشور برگزار می شود.

بر اساس این گزارش از دیگر اهداف برگزاری مراسم می توان به تببین تلاشهای منحصر به فرد مادران اتیسم و چالشهای پیش رو، شناسایی و طرح موضوع نیازهای ویژه مادران و شناسایی مادران ویژه و توانمند اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران در خصوص نام گذاری و رویکرد این مراسم گفت:با توجه به نظرسنجی های انجام شده از خانواده های دارای کودکان مبتلا به اتیسم این نام انتخاب شد.

سعیده صالح غفاری با اشاره به عدم وجود قوانین، آیین نامه و بخش نامه های شفاف در زمینه طیف اختلالات اتیسم گفت: همایش تکرار به منظور اطلاع ازحقوق شهروندی، آسیب های پیش روی مادران و انتظارات آنها از جامعه با حضور جمعی بزرگ از مادران دارای فرزند طیف اتیسم، اصحاب رسانه، هنرمندان، نویسندگان و افراد موفق در جامعه برگزار می شود.

وی در خصوص انتخاب واژه برای عنوان این مراسم افزود: در پاسخ به سوال اینکه چرا "تکرار " انتخاب شد می توانم بگوبم یکی از بزرگترین شاخصه های افراد مبتلا به اتیسم داشتن حرکات تکراری به صورت مداوم است و همچنین برای اصلاح رفتار و آموزش پذیری، نیاز به تکرار مکرر آموزش های مختلف برای ایجاد مهارت هایی بسیار ساده و روتین مانند غذا خوردن، اجابت مزاج، لباس پوشیدن و... است.

غفاری تاکید کرد: تنها یک مادر دارای فرزند مبتلا به اتیسم می تواند سختی حرکات تکراری کودک اتیسم را تحمل کند و با تکرار کوچک ترینمهارت ها را تک به تک به کودکش آموزش دهد.

گفتنی است این همایش ملی در هفته آخر دی ماه سال جاری با حضور بیش از 700 نفر از مادران دارای فرزند مبتلا به اتیسم برگزار خواهند بود.

700

کد خبر: 894348

وب گردی

وب گردی