افزایش اعتبار بیمه سلامت به ۱۵ هزار میلیارد تومان/ پیشنهاد درآمد از محل فروش کالای قاچاق برای اشتغال رأی نیاورد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اعتبار بیمه سلامت در کمیسیون تلفیق از ۹ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 97 اظهار داشت: اعضای کمیسیون مقرر کردند که منابع بیمه سلامت از 9 هزار میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تا بیمه سلامت بتواند بدهی‌های خود را با شرکت‌ها و داروخانه‌ها تسویه کند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به موضوع تبصره 18 و افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: نمایندگان تلفیق با این افزایش مخالف هستند، کما اینکه دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها، می‌تواند حامل‌ها را تا سقف 48 هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه مصوب شده، افزایش دهد، زیرا هم‌اکنون از این محل 32 هزار میلیارد تومان درآمد دارد که مابه‌التفاوت آن درآمد کسب کند.

او افزود: آنچه کمیسیون حذف کرده مربوط به سال 97 است و احتمال دارد، پیشنهاد‌ی در صحن مجلس مطرح شود که این اختیار قانونی را نیز از دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی بگیرد، اما هم‌اکنون دولت این اختیار را طبق قانون دارد.

یوسفیان ملا در مورد اختصاص 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش کالاهای قاچاق سازمان اموال تملیکی برای اشتغال گفت: یکی از پیشنهاد‌ات این بود که از محل 30 هزار میلیارد تومان کالاهای موجود در انبارهای این سازمان برای اشتغال هزینه شود، اما خود این پیشنهاد مشکلاتی را برای تولید و اشتغال ایجاد می‌کند که رأی نیاورد، بنابراین درآمدی از محل اموال موجود در انبار سازمان اموال تملیکی برای اشتغال اختصاص نیافته است.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 894383

وب گردی

وب گردی