بیشتر مؤسسان مدارس غیردولتی از فرهنگیان پیشکسوت هستند

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اکثر مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی، فرهنگیان پیشکسوتی هستند که افزون بر ۳۰ سال عمر خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین صرف کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: جوامعی که به فکر توسعه بوده‌اند، اول به آموزش و پرورش خود توجه داشته‌اند؛ به عبارت دیگر، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی، جایگاه آموزش و پرورش و نقشی است که در تولید دانایی و توانایی افراد جامعه دارد.

وی، تمرکززدایی و افزایش مشارکت مردم را از راهکارهای تضمین کیفیت و انعطاف‌پذیری نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش با محدودیت منابع نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی انتظارات مردم باشد.

زینی‌وند، علما، صاحبنظران، اندیشمندان و اصحاب رسانه را به فرهنگ‌سازی توسعه مشارکت در آموزش و پرورش فراخواند و گفت: شورای آموزش و پرورش یکی ازسازوکارهایی است که زمینه مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

وی، از شورای آموزش و پرورش به عنوان ظرفیتی برای به‌کارگیری تمام منابع محلی به منظور بسط و گسترش مشارکت و بهترین راه گره‌گشایی بر اساس اقتضائات و نیازهای محلی یاد کرد و گفت: عضویت 16 دستگاه در شورای آموزش و پرورش مبین این ظرفیت بالاست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به سرمایه‌گذاری مؤسسان در مدارس غیردولتی اشاره کرد و با یادآوری ضرورت حمایت از آنها، افزود: اکثریت مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی، فرهنگیان پیشکسوتی هستند که افزون بر ۳۰ سال عمر خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین صرف کرده‌اند و عشق به تعلیم و تربیت، آنان را به این عرصه کشانده است.
706

کد خبر: 894620

وب گردی

وب گردی