نرخ بیکاری استان گلستان با میانگین نرخ بیکاری کشور برابر است

معاون هماهنگی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان گفت: در دولت قبل نرخ بیکاری ۱۳.۷ درصد بود و با تلاش و پیگیری‌ها در دولت, این نرخ به ۱۱.۸ درصد کاهش یافت, اما در سال جاری این نرخ به ۱۲.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز،محمود ربیعی, ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در هرحال حاضر نرخ بیکاری استان گلستان با میانگین نرخ بیکاری کشور برابر است و ما باید در پایان برنامه ششم این نرخ به 8.6 درصد کاهش یابد.

معاون هماهنگی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان افزود: در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان در راستای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور ترزیق شد و استان گلستان, رتبه ششم جذب این تسهیلات در کشور را کسب کرد.

ربیعی تصریح کرد: در سال جاری از سوی دولت 30 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 2 برابر سال گذشته ترزیق شده و یک میلیارد و 500 میلیون دلار نیز در راستای اشتغال پایدار در نظر گرفته شده که برای مناطق محروم و روستاها ابلاغ شد و سهم استان گلستان از مجموع این اعتبارات تاکنون یک‌هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه‌های توسعه روستایی, بند الف و ب ,اشتغال خانواده و رفع موانع تولید و غیره است.

معاون هماهنگی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان تاکید کرد: ما به عنوان کارگروه اشتغال دو نکته سرعت در کار و دقت در کار را مد نظر قرار دهیم و طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات حتما باید کارشناسی شوند.

ربیعی گفت: در سامانه رصد استان گلستان, 15 هزار و 256 نفر حدود 80 درصد تحقق اشتغال, ثبت‌نام کردند و این درصد در تحقق اشتغال گنبدکاووس 86 درصد و بالاتر از سطح استان ثبت شده است.

معاون هماهنگی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان اظهار کرد: ما باید 19 هزار و 400 شغل خالص ایجاد کنیم و گنبدکاووس به عنوان یک برند و مرکز شرق و دارا بودن فرمانداری ویژه ,همه شرایط و ظرفیت های مورد نیاز برای ایجاد کار بزرگ دارد.

900

کد خبر: 894645

وب گردی

وب گردی