امیدوارم سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان ورود به آموزش عالی باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و و احد تهران مرکزی گفت: امیدوارم سال 1404 با همراهی شما اعضای هیأت علمی حرکتی را رقم بزنیم که از بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان ورود به آموزش عالی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به تبیین تاریخچه آموزش عالی و شکل گیری دانشگاه در عصر معاصر پرداخت و گفت: «دانشگاه در ایران نیز همچون برخی نهادهای غربی از مدرنیته به عاریه گرفته شده است. عمده‌ترین سیاست‌های آموزش عالی در ابلاغیه مقام معظم رهبری سال1393 تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال بود. مگر نه اینکه اشتغال دغدغه اول جوانان این کشور است؟ موثر بودن ما در آموزش عالی، مطالبه عمومی جوانان کشور است. آیا آموزش عالی رفتارش باخواسته های مردم یکی است؟»

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت افراد، دانش‌افزایی و تعالی فردی و اجتماعی سه رکن آموزش عالی است افزود: «باید رکن چهارمی نیز به این ارکان اضافه کرد و آن «رکن حل مسئله» است. در واقع ما باحل مسئله به صورت سیستمی وارد نشده ایم و این رکن اخیراً در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته است تا آنرا برگردانیم. از اینرو در صدد احیای «لایحه تاکتیک» هستیم که در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تا بتوانیم «سازمان حل مسئله» ایجاد کنیم.»

طهرانچی با تاکید بر بازگردان قدرت حل مساله به آموزش عالی، گفت: «دانشگاهی که پولش را از جامعه دریافت می‌کند وظیفه‌اش کاربست دانش است. پس ما باید لایحه تاکتیک را احیا کنیم و سازمان حل مسئله درست کنیم تا پژوهش ما قوام یابد. در واقع بدنبال کنش پویای یک دانشجوی ارشد و یا دکتری با استاد راهنما هستیم تا منظومه پژوهشی یک مجموعه از «راهبرد تا اقدام» را در دانشگاه آزاد اسلامی احیا کنیم.»

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به اعضاء هیات علمی واحد تهران شمال گفت: «امیدوارم سال 1404 با همراهی شما اعضای هیأت علمی حرکتی را رقم بزنیم که از بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان ورود به آموزش عالی باشد. »

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در حال تبدیل به سرمایه فرهنگی است

رئیس واحد تهران شمال نیز با ادای احترام به اعضای هیأت علمی متوفی واحد از فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با تجمیع دانشکده‌های و مراکز آموزشی واحد تهران شمال گزارشی را به سمع و نظر حاضران رساند و با بیان اهمیت مقوله پژوهش در کنار آموزش، دانشگاه را ترسیم کننده نقشه راه، صنعت و تجارت و اقتصاد جوامع قلمداد کرد و گفت: «باید پژوهش‌ها و تحقیقات با هدف رفع مشکلات و تنگناهای اجتماعی کاربردی و بنیادی هدایت شوند.»

دکتر علی محمد صفانیا در این راستا از تقاضا محور بودن پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی و ارتقای شاخص های کمی و کیفی پژوهش سخن گفت.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته درباره راه اندازی مراکز رشد و واحدهای فناور این واحد و اهتمام برای حضور تولیدات علمی در جامعه در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال اظهار کرد: «با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راهیابی به اقتصاد مقاومتی درون‌زا و متکی به دانش بومی در صدد هستیم تا علاوه بر ماندگاری دستاوردهای پژوهشی به تعمیق آن با اجزای جامعه ایفای وظیفه کنیم.»

صفانیا با استناد به آیات متعدد قرآن کریم درباره اهمیت جستارگری و پژوهش محوری گفت: «یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشوری، نمادهای فرهنگی آن کشور است به نحوی به این سرمایه‌ها نماد یک ملت و هویت آن قلمداد می‌شوند، از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در حال تبدیل شدن به سرمایه فرهنگی کشور است.»

دکتر امیر عبدالله مهرداد شریف معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال هم گزارش عملکرد یکساله این معاونت را به اطلاع حاضرین رساند.

در این مراسم از پژوهشگران برتر واحد تهران شمال با حضور طهرانچی قدردانی و پس از آن از آزمایشگاه ملی و دانشکده فنی و مهندسی این واحد بازدید صورت گرفت.

کد خبر: 894666

وب گردی

وب گردی