در حوزه  تبلیغات برای جذب گردشگر ضعف ‌های زیادی داریم

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه تبلیغات جهت جذب گردشگر ضعف‌های زیادی داریم، گفت: صنعت توریسم سلامت در کشور ما بیمار است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این موضوع بهبود یابد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا عسکری، در برنامه روی خط خبر در شبکه خبر سیما با موضوع "گردشگری سلامت، لزوم احیا و چگونگی آن" گفت: ایران جایگاه بسیار مناسبی در حوزه بین‌المللی از لحاظ پزشکی و دارا بودن تکنولوژی‌های به روز دارد و در زمینه‌هایی همچون جراحی های پیشرفته قلب و چشم و ارتوپدی ،جراحی های زیبایی،سلول درمانی، ناباروری و پیوند عضو ایران یکی از کشورهای سرآمددنیا است.

وی افزود: هر بیمار را می‌توان به عنوان یک سفیر برای کشورمان برشمرد که توجه دقیق به نیازهای درمانی وی و درعین حال تسهیل شرایط ترانسفر واقامت گردشگرمی‌تواند نتایج برحسته ای را به همراه داشته باشد وبعنوان یک صنعت منافع ملی را تعقیب کرد.

دکتر عسگری گفت: هدفگذاری در سند چشم انداز، ورود سالانه 20 میلیون گردشگر سلامت تا سال 1404 است، اما در حال حاضر این رقم کمتر از یک میلیون گردشگر است، بنابراین نمی‌ توان ضعف‌ ها را انکار کرد و باید به سمت رفع آن و فعال‌سازی این حوزه پیش رویم.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه این حوزه با دلالانی مواجه بوده که به دلیل کسب سود هنگفت بیماران را از کانال‌های نامشخصی وارد کشور کرده و به مراکز درمانی غیرمعتبرارجاع می‌ دهند که حتی حداقل شایستگی های لازم برای نیازهای یک گردشگر سلامت را ندارند و این مسأله به موضوع گردشگری سلامت در ایران ضربه‌های زیادی می‌زند باضربه زدن به اعتبار جامعه پزشکی که با درستکاری طی سالها بدست آمده است.

وی گفت:در حال حاضر 166 بیمارستان دولتی و خصوصی، 27 مرکز جراحی محدود و 5 مرکز ناباروری تاییدیه اعتباربخشی گردشگری سلامت را دارد و وزارت بهداشت قصد داردپورتال رسمی در ارتباط با ارائه خدمات در اینده نزدیک به توریست‌های سلامت راه‌اندازی کند تا از طریق آن مراکز مورد نظر معرفی و در واقع پاسخگویی دقیقی برای بیماران خارجی داشته باشد.

دکتر عسگری تاکید کرد: اینکه در کشورهای مقصد نیز آژانس های معتبر دفاتری برای مشاوره در حوزه گردشگری و سلامت داشته باشند نیز در این زمینه مؤثر است و در واقع بیماران خارجی را به داخل کشوربدرستی ارجاع می‌دهد. البته سازمان میراث فرهنگی باید پیگیر این قضیه باشد و وزارت بهداشت نیز پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: پایین بودن تعرفه‌های سلامت در میان کشورهای منطقه راهکاری جهت جذب گردشگر سلامت بوده تا انگیزه برای ورود توریست‌های سلامت بیشتر شود همچنین تسهیلات ورود گردشگران باید از طریق تمهیدات سازمان میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان در زمینه تبلیغات جهت جذب گردشگر ضعف‌های زیادی داریم، اظهارداشت: ورود رسانه ملی در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد ولی به طور کلی باید توجه داشت که صنعت توریسم سلامت در کشور ما بیمار است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این موضوع بهبود یابد.

701

کد خبر: 894722

وب گردی

وب گردی