نظام باید برای حل بیکاری فکر اساسی کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که معضل بیکاری بحث نظام است، گفت: معضل بیکاری بحث دولت ها نیست، نظام باید برای این بحث یک فکر اساسی کند؛ اگر بتوانیم آرامش و امنیت را در داخل کشور و خارج از مرزهای بین المللی داشته باشیم قطعا در وضعیت اشتغالمان تاثیرگذار خواهد بود.

محمد کاظمی با بیان این که معضل بیکاری فقط در مردم ملایر نیست، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: معضل بیکاری در میان سایر نقاط کشور هم وجود دارد نمی توان تفکیکی در میان استان ها قائل شویم.

حرف اول در زندگی مردم مشکل اقتصاد در معیشت است

وی با بیان این که مردم ملایر مانند تمام مردم کشور هستند، افزود: مشکل اقتصاد در معیشت و زندگی تمام انسان ها حرف اول را می زند و این موضوع امر طبیعی و مسلم است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: بخش اصلی معیشت و اقتصاد به توان فرد بستگی و بخش دیگری به امکاناتی که دولت برایش فراهم می کند بستگی دارد؛ در حال حاضر در کل کشور بحث اشتغال و مسائل اقتصادی مورد تاکید تمام مسوولین نظام است.

امکانات و منابع کشور محدود است

کاظمی با بیان این که امکانات و منابع کشور محدود است، تصریح کرد: دولت و مجلس باید این منابع محدود را در بحث اشتغال به صورت بهینه استفاده کنند.

وی با بیان این که کشورمان نیاز به فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: به طور مثال جوان فارغ التحصیل توقع دارد که توسط دولت جذب شود و این موضوع در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، ما متاسفانه 90 درصد منابع مان را برای پرداخت حقوق کارکنان دولت استفاده می کنیم یعنی عملا کشور یک حرکت چشمگیر و منابعی در اختیار ندارد.

نماینده مردم ملایر با بیان این که ناچارا باید به سراغ بخش خصوصی برویم، تصریح کرد: باید بخش خصوصی خارج کشور را برای سرمایه گذاری و تولید جذب کنیم تا نتیجه آن اشتغال شود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در ناآرامی های اخیر شهر چقدر تاثیر داشته است، گفت: بله، حرکات اولیه مردم در این تجمع ها به دلیل مباحث اقتصادی بود.

گروه های ضدانقلاب و معاند نظام به تجمع های مردم وارد شدند

نماینده مردم ملایر افزود: گروه های ضدانقلاب و معاند نظام با حرکت سازمان یافته به این تجمع ها ورود پیدا کرده و آنها را تحت الشعاع قرار دادند، قطعا هیچ ایرانی و هیچ فردی که دل در گرو کشور دارد دست به تخریب اموال عمومی نمی زند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این شرایط دشمنان نظام که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به حال با تمام ترفندها و ایده هایشان علیه کشور ورود پیدا کرده اند از حضور مردم سواستفاده کردند. باید از آنچه که گذشته و آنچه که در آینده پیش خواهد آمد مراقبت کنیم.

حق اعتراض را برای ملت و مردم باید محترم بشماریم

کاظمی با بیان این که باید حق اعتراض را برای ملت و مردم محترم بشماریم، گفت: قانون اساسی بر مبنای کرامت انسانی پایه ریزی شده و همین حق را برای مردم ما قائل است منتها بایستی اذعان کنیم که ما برای انجام و اعمال این حق - ساز و کار مناسبی در کشور پیش بینی نکردیم.

وی افزود: وزارت کشور باید آیین نامه ای را تبیین کند تا به موجب آن به استناد قانون اساسی اگر گروهی، صنفی یا قشری از جامعه قصد اعتراض به مساله ای را داشتند بتوانند از وزارت کشور مجوز گرفته و با یک ساعت و محل مشخص در جایی تجمع کرده و خواسته هایشان را مطرح کنند؛ برای این موضوع باید در درجه اول اهمیت قائل شویم.

معضل بیکاری بحث نظام است

نماینده مردم ملایر با بیان این که معضل بیکاری بحث نظام است، گفت: معضل بیکاری بحث دولت ها نیست، نظام باید برای این بحث یک فکر اساسی کند؛ اگر بتوانیم آرامش و امنیت را در داخل کشور و خارج مرزهای بین المللی داشته باشیم قطعا در وضعیت اشتغالمان تاثیرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با بودجه ریزی در استان ها گفت: توزیع بودجه ها بر اساس شاخص ها است و ما به دنبال این موضوع هستیم تا حقی از استان و مردم ضایع نشود.

کاظمی افزود: بودجه های عمرانی کاهش خاصی پیدا نکرده اند اما منابع ما محدود شده و باید به منابع و پروژه های عمرانی توجه کرده و آنها را دنبال کنیم.

نماینده مردم ملایر گفت: امسال بودجه های استانی نسبتا در لایحه خوب پیش بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، شنبه هفته گذشته ملایر چهره ای متفاوت به خود گرفت و عده ای با تجمع غیر قانونی وضعیت شهر را متفاوت کردند.
در این تجمع غیر قانونی ابتدا با شعار های ضد وضعیت اقتصادی آغاز شد اما کم کم ماهیت برخی مشخص شد و با شعار های ساختار شکنانه و ضد نظام مسیر تجمع تغییرکرد.

اما این پایان این ماجرا نبود و برخی با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده شروع به تخریب و خسارت به اموال عمومی کردند.

901

کد خبر: 894798

وب گردی

وب گردی