آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت 5 بهمن برگزار می شود/آخرین مهلت ثبت نام 27 دی ماه

رئیس مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) که از روز گذشته آغاز شده است، گفت: «علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این آزمون تا چهارشنبه 27 دی ماه فرصت دارند در سایت مرکز آزمون پزشکی وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.»

به گزارش ایسکانیوز، پور کاظمی درباره دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «داوطلبان شرکت در آزمون تخصصی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.»

فرهاد ادهمی، رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تایید ثبت‌نام داوطلبان علاقه‌مند جهت شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دارا بودن مدرک زبان یکی از پیش‌شرط‌های حضور در آزمون تخصصی علوم پزشکی است که فقط توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود و برای داوطلبان شرکت در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی دولتی و آزاد داشتن مدرک زبان MHLE الزامی است.»

این آزمون روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه برگزار می‌شود. نام‌نویسی در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت http://www.sanjeshp.ir/ انجام می‌شود. آغاز توزیع کارت آزمون از سوم بهمن‌ماه و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می‌گیرد. این آزمون آخرین آزمون زبان MHLE است که در سال ۹۶ برگزار می‌شود؛ به این ترتیب تا پایان سال 6 آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت برگزار شده است. آزمون زبان انگلیسی عمومی MHLE مخفف (Ministry of Health Language Exam) مربوط به وزارت بهداشت و درمان است. این آزمون مخصوص دانشجویانی است که متقاضی شرکت در دوره دکتری PHD و دکترای تخصصی مربوط به رشته‌های علوم پزشکی هستند و داوطلبان حضور در دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مهارت‌هایی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد Listening ,Reading و Grammar هستند. طبق اعلام سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون MHLE دارای 100 پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل برگزار می‌شود و نحوه تقسیم‌بندی سوالات آن به این صورت است: 30 سوال مربوط به درک مطلب شنیداری، 40 سوال مربوط به لغات، ساختار و دستور زبان و 30 سوال نیز درخصوص درک مطلب نوشتاری است. مدت زمان این آزمون یک ساعت و 25 دقیقه است و نمره منفی در این آزمون لحاظ نمی‌شود.

کد خبر: 894816

وب گردی

وب گردی