«روزنامه فروش» برای بار سوم به کتابفروشی‌ها  آمد/مبارزه یک آمریکایی با لکنت زبانش

چاپ سوم داستان بلند « روزنامه‌فروش»  اثر  وینس واتر با ترجمه پروین علی پور روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نویسنده کتاب درباره اثرش می گوید: یکی از سخت ترین چیزها در زندگی آن است که حرفی در دلت باشد و نتوانی آن را به زبان بیاوری این سخت جیمز ارل جونز صداپیشه سرشناس و بازیگر نامدار تئاتر و تلویزیون آمریکاست که خود در نوجوانی درد لکنت داشتن را تجربه کرده است. جیمز بعدها با تلاش بسیار و پشتکار فراوان نه تنها بر اختلال گویایی اش غلبه کرد بلکه توانست صدایش را به نحو شگفت انگیزی در هنر صداپیشگی به کار گیرد.

نخستین خاطرات من از لکنت زبانم به بیش از پنج سالگی برمی گردد و اکنون بیش از سی سال است که با لکنت گاه شدید و گاه خفیف دست به گریبانم. ولی لکنت زبانم باعث نشده است که از پیشرفت های چشمگیر در حرفه روزنامه نگاری ام باز بمانم! شاید تعجب کنید اگر بگویم که از بازگو کردن داستان زندگی ام به ویژه برای نوجوانان لذا می برم. آیا لکنتم درمان شده است؟ خیر. آیا بر آن چیره شده ام؟ آی.

ماجراهای رمان «روزنامه فروش» سال 1959 رخ داده است زمانی که شیوه های نوین گفتار درمانی هنوز در ابتدای راه شان بوده اند. در پنجاه سال اخیر قدم های بلندی در این راه برداشته شده است. هر چند هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود و به سوالات بی شماری باید پاسخ داده شود تحقیقات علمی فراوان نشان داده ند که لکنت زبان ارثی است.

چاپ سوم داستان بلند « روزنامه‌فروش» اثر وینس واتر با ترجمه پروین علی پور توسط نشرچشمه در 28 صفحه با قیمت بیست و یک هزار تومان منتشر شد.

502

کد خبر: 894874

وب گردی

وب گردی