تمامی فیلم های پُرفروش لزوماً مردمی نیستند

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت که بخش زیادی از فیلم های پُرفروش لزوماً مردمی نیستند و باعث شده تا مسائل اصلی به حاشیه بروند.

میزگرد هشتمین جشنواره فیلم عمار، صبح امروز، 19 دی ماه با حضور سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی این جشنواره و وحید کرایلی، کارشناس فرهنگی و مدرس دانشگاه در ایسکانیوز برگزار شد.

منفرد در این نشست از تفاوت های جشنواره عمار و فجر سخن گفت. او این را هم گفت که هیچ واکنش و یا گفت و گوی رسمی از طرف برگزار کنندگان جشنواره عمار درباره تقابل این دو رویداد هنری وجود نداشته است.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش دیگری از این نشست به بودجه جشنواره اشاره کرد و درباره حمایت های صدا و سیما از این رویداد سینمایی نیز بحث هایی به میان آورد. او از حضور کمرنگ اقلیت های مذهبی در فیلم های تولید شده در ایران نیز انتقاد کرد.

منفرد در انتقاد به بی توجهی به اقلیت های مذهبی در سینمای ایران گفت که اقلیت های مذهبی در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند اما در فیلم های تولید شده به صورت بسیار محدود به آنها پرداخته شده است.

او گریزی هم به شباهت جشنواره عمار با اسکار زد و توضیح داد که در آکادمی اسکار فیلم ها در ابتدا اکران شده و توسط مردم دیده می شوند و از طریق استقبالی که از یک فیلم شده است می توان به این نتیجه رسید که کدام فیلم در اسکار موفق خواهد بود و جشنواره عمار هم از این ساختار استفاده می کند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار درباره مردمی بودن این رویداد سینمایی نیز گفت که مردمی بودن با محبوب بودن یکی نیست و فیلم هایی که در حال حاضر رتبه های بالای فروش در کشور را دارند، آثار مردمی نیستند بلکه محبوب هستند و اینگونه آثار در همان جغرافیای محدودی که دارای سینما است توانسته اند به محبوبیت نسبی دست پیدا کنند اما آیا این فیلم ها به نفع مردم هستند، که معتقدم اینگونه نیست و باعث شده تا مسائل اصلی به حاشیه بروند.

وحید کرایلی، کارشناس فرهنگی و مدرس دانشگاه نیز که در این نشست حضور داشت مردمی بودن این جشنواره را یکی از ویژگی های مثبت آن ارزیابی و اشاره کرد که این جشنواره به معنی واقعی توانسته تمامی المان های مردمی بودن را در خود جای دهد.

مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

501

کد خبر: 894923

وب گردی

وب گردی