هر سازمانی بدون چشم انداز محکوم به نابودی است

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: متأسفانه شهر سنندج از لحاظ درآمد و صنعت محدود بوده و ناچاراً باید به سمت برنامه استراتژیک حرکت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ عادل صلواتی عصر امروز در جلسه رسمی شورای شهر که با محوریت راهبردی پنج سال شهرداری سنندج در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه هر سازمانی بدون چشم‌انداز محکوم به نابودی است، اظهار داشت: اگر نگرش استراتژیک نداشته باشیم نمی‌توانیم اولویت‌بندی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ما محدود است، گفت: متأسفانه شهر سنندج از لحاظ درآمد و صنعت محدود بوده و ناچاراً باید به سمت برنامه استراتژیک حرکت کنیم.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تصریح کرد: مفهوم‌سازی مناسب، تدوین سازوکار عملیاتی، سنجش، شناسایی ارزش‌ها از دلایل موفقیت برنامه استراتژیک است.

وی گفت: بررسی مستندات و اسناد بالادستی، تبیین نیاز فلسفه وجودی سازمان و بررسی دیدگاه مسئولان و مدیران از اهداف استراتژیک برنامه‌ریزی شهری است.

صلواتی زمان‌بندی استراتژیک برنامه‌ریزی شهری را یک ساله عنوان کرد و افزود: اکثر سرمایه‌گذاری‌ها در شهرداری به جای علت بر روی معلول صورت می‌گیرد.

سیما و منظر شهری در سنندج توسعه یابد

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در ادامه با تاکید بر وجود انعطاف در تدوین استراتژیک برنامه‌ریزی شهری اظهار داشت: برنامه‌ریزی استراتژیک شهرداری خود یک هدف نیست بلکه مجموعه‌ای از مفاهیم برای کمک به نگریستن از پنجره استراتژیک و تعیین فرصت‌هایی است که سازمان از آن سود می‌برد.

فرهاد لشکری افزود: فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک شهری، مدل تحلیلی یا تصمیم‌گیری یا همان مدل محتوایی از انواع برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شهرداری است.

وی گفت: محیط عملیاتی شهرداری، مأموریت شهرداری و اهداف جامع شهری و استانی سه حوزه مهم در برنامه‌ریزی استراتژیک است که در آن تصمیمات استراتژیک اتخاذ می‌کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان تدوین، اجرا و ارزیابی را سه اهم برنامه‌های استراتژیک در برنامه پنج ساله شهرداری عنوان و تصریح کرد: توانمندسازی شهرداری در راستای ایجاد مدیریت همگرای شهری، ایجاد فضای مناسب و قابل اعتماد جهت سرمایه‌گذاری در شهر با محوریت شهرداری، ارتقاء کیفیت محیط زیست خدمات شهری، حفاظت از میراث طبیعی توسعه فضای سبز و عمومی از اهداف کلان استراتژیک مبتنی بر هدف است.

وی عنوان کرد: توسعه سیما و منظر شهری با تاکید بر هویت معماری، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء شاخص کمی و کیفی نظام جابه‌جایی شهرها و حومه و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی اجتماعی و مذهبی از دیگر اهداف این طرح است.

لشکری با تاکید بر اینکه باید تصمیم گیرندگان اصلی این طرح به سمت استراتژیک فکر کنند، افزود: فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک شهرداری اساساً فرآیند هماهنگ‌کننده بین منابع داخلی شهری و فرصت‌های خارجی شهری است.

202

کد خبر: 894943

وب گردی

وب گردی