با این روش  دندان‌های تخریب شده را بازسازی کنید

یک متخصص پروتزهای دندانی معتقد است:امروزه با بالارفتن میانگین طول عمر افراد و درمان بیماران مسن جایگاه ویژه ای برای درمان‌های پروتزی ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، ثریا شاکری در مورد پروتز دندان گفت: علم دندانپزشکی، علم و هنر جایگزینی دندان‌های تخریب شده و یا از دست رفته بیمار است و دامنه آن از ترمیم یک دندان تا بازسازی کامل متغیر بوده و شامل پروتز ثابت و پروتز متحرک است.

وی افزود: پروتز ثابت شامل بازسازی دندان‌های تخریب شده و یا جایزینی دندان‌های از دست رفته به وسیله پروتزهای فلزی ریختگی، فلز و سرامیک و یا تمام سرامیک است که امروز تمام سرامیک‌ها طرفداران زیادی در درمان‌های دندانپزشکی دارند.

متخصص پروتزهای دندانی ادامه داد: پروتز متحرک شامل پروتز بیمارانی است که تعدادی از دندان‌ها را از دست داده‌اند و یا بی‌دندانی کامل دارند. این درمان‌ها به خصوص در افراد مسن، در جویدن، زیبایی و سلامت دهانی نقش مهمی دارد و برای بالا بردن کیفیت زندگی افراد مسن مورد توجه است.

شاکری با اشاره به اینکه امروزه با بالارفتن میانگین طول عمر افراد و درمان بیماران مسن جایگاه ویژه ای برای درمان‌های پروتزی ایجاد شده است، افزود: امروزه درمان‌های ایمپیلنت هم بخش بزرگ و مهمی از درمان‌های پروتزی به شمار می‌رود و پروتزهای متکی بر ایمپیلنت جایگاه مهم و اصلی در دندانپزشکی نوین دارند و با توجه به استفاده روز افزون از ایمپلنت‌ها و افزایش نیاز به آنها و دستیابی به تمام اهداف دندانپزشکی، این علم پیشرفت و اهمیت زیادی دارد.

وی بیان داشت: هدف از دندانپزشکی مدرن بازسازی فرم دندان‌ها، جویدن، صحبت کردن، راحتی بیمار و سلامت طبیعی بیمار است و در درمان‌های پروتزی نوین با جایگزینی نسوج و دندان‌های از دست رفته تمامی این اهداف امکان پذیر می‌شود.

این دندانپزشک خاطرنشان کرد: برای موفقیت در درمان های پروتزی، علاوه بر دندانپزشک و بیمار، همکاری و نقش لابراتوارهای دندانپزشکی هم بسیار حائز اهمیت است و مثلث دندانپزشک، لابراتور و بیمار با همکاری کامل یک درمان موفق را رقم می‌زند و علاوه بر مهارت و تجربه دندانپزشک، مهارت و دقت تکنسین لابراتور هم اهمیت خاصی دارد.

شاکری گفت: برای درمان موفق پروتز، دندانپزشک باید آگاهی و تسلط کامل بر سایر شاخه‌های دندانپزشکی از جمله درمان های ریشه دندان، ترمیمی، جراحی ، انساج پرودنتال و ... به خصوص در بخش بیومکانیک داشته باشد.

وی یادآور شد: درمان‌های نوین دندانپزشکی و پیشرفت روزافزون این علم در رشته پروتز نقش مهمی دارد و با توجه به مواد جدید دندانپزشکی در قالب‌گیری، فلزات، سرامیک جدید، وسایل و تجهیزات لابراتورهای دندانپزشکی و ... درمان‌های بهتر و کامل‌تر و موفق‌تری را در پروتز رقم خواهد زد.

701

کد خبر: 894993

وب گردی

وب گردی