آیا فارغ التحصیلان می توانند در جشن ازدواج دانشجویی شرکت کنند؟

به گفته ی مسؤلان نهاد رهبری شرط لازم برای حضور زوجین در طرح همسفر تا بهشت دانشجو بودن در زمان عقد است، که در برخی دانشگاه ها رعایت نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بیست و یکمین جشن ازدواج دانشجویی از بهمن تا اواخر اسفند 96 برگزار می شود و زوجین دانشجو در طرح "همسفر تا بهشت" 3 روز در این جشن شرکت خواهند کرد.

یکی از ابهاماتی که در ثبت نام طرح "همسفر تا بهشت" و جشن ازدواج دانشجویی وجود دارد، نحوه ی گزینش و تایید دفاتر نهاد رهبری دانشگاه ها است، چرا که دانشجویان زیادی وجود دارند که مدتی است از دوران تحصیل آن ها می گذرد اما مدارک آن ها توسط دانشگاه تأیید نمی شود.

به گفته حجت الاسلام رستمی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام خادمی دبیر بیست و یکمین جشن ازدواج دانشجویی شرط لازم برای حضور زوجین در جشن ازدواج دانشجویی، دانشجو بودن در زمان عقد است و افرادی که در طی سال گذشته عقد کرده اند و در آن زمان دانشجو بوده اند و اکنون فارغ التحصیل شده اند، نیز می توانند در طرح "همسفر تا بهشت" شرکت کنند.

در سایت ثبت نام ازدواج دانشجویی ذکر شده است که یکی از مدارکی که زوجین برای تایید باید به دفاتر نهاد دانشگاهی تحویل دهند، اصل کارت دانشجویی است که این با گفته مسئولین طرح تناقص دارد، چون افرادی که فارغ التحصیل شده اند کارت دانشجویی خود را تحویل داده اند.

یکی از مخاطبان ایسکانیوز که به تازگی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: سال گذشته در زمان دانشجویی عقد و در طرح "همسفر تا بهشت" ثبت نام کرده ام ، برای تایید نهایی مدارک را به دانشگاه مورد نظر تحویل داده ام اما به دلیل نداشتن کارت دانشجویی مدارکم تایید نشده و ثبت نام نهایی صورت نگرفته است.

یکی از مسؤلان دفتر نهاد رهبری دانشگاه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه شرط لازم برای حضور در طرح "همسفر تا بهشت" دانشجو بودن است، افزود: شرط ما برای تایید مدارک تسویه حساب است و دانشجویانی که در حال حاضر با دانشگاه تسویه حساب کرده باشند و مدرکی مبنی بر دانشجو بودن خود نداشته باشند نمی توانند در طرح ازدواج دانشجویی شرکت کنند.

تناقص در صحبت مسؤلان نهاد رهبری و دفاتر دانشگاهی باعث شده خیلی از دانشجویان برای تأیید مدارک و ثبت نام نهایی با مشکل مواجه شوند.

این مشکل برای تعداد زیادی از زوجین وجود دارد که در مرحله ی ثبت نام نهایی توسط دانشگاه ها به مشکل خورده اند، با توجه به استقبال نهاد رهبری در دانشگاه ها از شرکت گسترده ی دانشجوهای متأهل، شایسته است با بخشنامه ای به دفاتر نهاد دانشگاهی ابهامات احتمالی در تایید نهایی رفع گردد.

202

کد خبر: 894994

وب گردی

وب گردی