رسالت‌ بسیج دانشجویی تربیت نیروی‌های انقلابی و ولایی است

فرمانده بسیج دانشجویی شهید علم الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند گفت: نقاط قوت بسیج که بر کسی پوشیده نیست، همین پتانسیل که چندین جوان سرحال و بانشاط در دانشگاه با روحیه انقلابی در بسیج هستند این نقطه قوت فوق العاده ای است. نقطه قوتی که بیشتر مدنظر بسیج و بسیجیان است حس ولایت پذیری است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا مجیدی در تشریح برنامه ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی حوزه متبوع خود و تعریف از بسیج دانشجویی اظهار کرد: «بسیج یعنی حضور در همه عرصه‌های اساسی جامعه و همکاری و کمک به تمام نهادها و بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی نشان دهد. بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان‌های انقلابی سنجیده می شود.»

مجیدی بیان کرد: «بسیج دانشجویی یعنی ارائه طرح‌های نو و فعالیت‌های موثر علمی و فرهنگی مدرن در دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان برای گسترش توان علمی و فرهنگی جامعه.»

وی که 8 سال فرمانده بسیج دانشجویی شهید علم الهدی واحد مرند است با توجه به شاخصه دانشجوی بسیجی بیان کرد: «بسیج دانشجویی با بسیج ارگان‌های دیگر متفاوت است. اهمیت قشر دانشجو و جوان در یک کشور بر کسی پوشیده نیست خصیصه ای که یک دانشجوی بسیجی باید داشته باشد بسیار متفاوت است.»

فرمانده بسیج دانشجویی شهید علم الهدی واحد مرند درباره نقاط قوت و ضعف بسیج اظهار کرد: «نقاط قوت بسیج که بر کسی پوشیده نیست، همین پتانسیل که چندین جوان سرحال و بانشاط در دانشگاه با روحیه انقلابی در بسیج هستند این نقطه قوت فوق العاده ای است. نقطه قوتی که بیشتر مدنظر بسیج و بسیجیان است حس ولایت پذیری است.

به گفته مجیدی بسیج دانشجویی و به طور کلی بسیج، بستر انسان سازیست و یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی تربیت نیروی‌های انقلابی و ولایی است.

وی با توجه به اقدامات و فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی افزود: «برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو، اردوی راهیان نور، تشکیل انجمن‌های علمی و پژوهشی، کارگروه‌های علمی و فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، انعقاد قراردادهای درمانی و تخفیف دانشجویی با کیلینیک سپاه، جذب و سازماندهی و آموزش دانشجویان بسیجی، ارائه خدمات کارگزینی به دانشجویان بسیجی، ایجاد همبستگی بین دانشجویان اقلیت ها با سایر دانشجویان بومی، برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی ورزشی و سایر برنامه از دیگر فعالیت های این حوزه است.»

مجیدی اصلی‌ترین هدف بسیج دانشجویی را تعلیم و تربیت جوانان در راستای پاسداری از اصول و اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد:‌«دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین و باوفاترین نهاد علمی همیشه در خدمت دانشجویان بسیجی بوده و با افتخار می‌گویم در دوران مسئولیت بنده همیشه با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند همکاری داشته ام.»

این مسئول با بیان اینکه فعالیت های دیگری به جز بسیج هم دارم گفت: «فعالیت‌های شبانه‌روزی در رشته‌های قرآنی، هنری، ورزشی و علمی ادبی دارم و صاحب 18 جلد کتاب از جمله داستان‌های شگفت‌انگیز قرآن و انبیاء، جوامع التجویز فی علم القرآن، انوار هدایت در 14 جلد، سیره سالکین و در اکثر رشته ورزشی دارای مقام‌های استانی و کشوری هستم.»

204

کد خبر: 895069

وب گردی

وب گردی