جدیدترین گفتگوی روزنامه سعودی ایلاف با مقامات صهیونیست

روزنامه سعودی ایلاف در جدیدترین گفتگوی خود با مقامات صهیونیست به سراغ «اسحاق هرتزوگ» رهبر احزاب مخالف نتانیاهو رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه سعودی ایلاف امروز متن گفتگو با «اسحاق هرتزوگ» رهبر احزاب مخالف نتانیاهو را منتشر کرد. وی در این گفتگو درباره انتخابات اسرائیل، روابط با فلسطین و اعراب ابراز نظر کرده و از شکست نتانیاهو در انتخابات آینده خبر داده است.

منابع فلسطینی نیز انتشار این گفتگو را در راستای نزدیکی هرچه بیشتر روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی دانسته و طرح آن را در شرایط کنونی بی معنا ندانسته اند.

هرتزوگ در این گفتگو وعده داده که در انتخابات آینده کابینه ،نتانیاهو را ساقط کرده و گفتگو با فلسطینی ها را از سرخواهد گرفت.

وی همچنین از مواضع ولیعهد سعودی و ولیعهد امارات در ماه های اخیر قدردانی و به شدت از اقدامات محمد بن سلمان تمجید نمود و محمد بن سلمان را یک شخصیت انقلابی در خاورمیانه توصیف کرد که تاریخ جدید منطقه را رقم خواهد زد.

هرتزوگ در بخشی از این گفتگو به ایران نیز اشاره کرده و نزدیکی کشورهای عربی به اسرائیل را ناشی از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران توصیف کرده است.

وی در اینباره می گوید: پس از توافق هسته ای، یک وضعیت جدید پیش آمد. برخی کشورهای منطقه در پی شریکی برای مواجه با ایران بودند، آنها در عین حال به قدرت های غربی اطمینانی نداشتند. در این شرایط اسرائیل به عنوان تنها شریک آنها برای تحقق توازن در منطقه رخ نمایی کرد. البته اسرائیل باید در راستای تحقق این ائتلاف بزرگ منطقه (با کشورهای عربی) اقداماتی را در زمینه مساله فلسطین انجام دهد. این کشورها از جمله مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات، مغرب ، بحرین، کویت و عمان در مواجهه با ایران با ما منافع مشترکی دارند.

کد خبر: 895162

وب گردی

وب گردی