دانشگاه آزاد می‌تواند محوریتی برای تغییر فرهنگ جامعه باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اینکه امروز بحث جمهوری ایرانی و یا رضاشاه را مطرح می‌کنند و انقلاب اسلامی را با رژیم‌های سلطنتی گذشته مقایسه می‌کنند، نشان‌دهنده این است که در کشور کم کاری وجود دارد و البته دانشگاه آزاد می‌تواند در این راستا بر کل جامعه اثرگذار باشد و می‌تواند محوریتی برای تغییر فرهنگ جامعه باشد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در جلسه شورای راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در شش ماه اخیر تحولات خوبی در دانشگاه آزاد در کل کشور، انجام شده و نیرو‌های متعهد و انقلابی در راس دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند و این گام مهمی است زیرا انسان‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استحاله فرهنگی و فکری نظام اسلامی را تهدید می‌کند، در آشوب‌های اخیر اگرچه انتقادهایی به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود داشت، اما شاهد بودیم که در هفتاد شهر کشورمان از جمله شهر‌های مذهبی به مقدسات توهین شد، دفتر ائمه جمعه مساجد و امام زاده‌ها را آتش زدند به حوزه‌های علمیه حمله کردند. این در حالی است که در طول تاریخ سابقه اهانت به امامزاده در ایران وجود نداشته است. اگرچه کسانی این اغتشاشات را هدایت می‌کردند، اما کسانی از جمله دانش آموزان در اغتشاشات حضور داشتند. اینها هشدارهایی است که باید جدی گرفته شود.

حسینی تاکید کرد: متاسفانه گاهی می‌بینیم که برخی از جوانان و دانشجویان نسبت به مسائل انقلاب بی‌تفاوت هستند و شناختی نسبت اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی افتاده است، ندارند. اینکه امروز بحث جمهوری ایرانی و یا رضاشاه را مطرح می‌کنند و انقلاب اسلامی را با رژیم‌های سلطنتی گذشته مقایسه می‌کنند، نشان‌دهنده این است که در کشور کم کاری وجود دارد و البته دانشگاه آزاد می‌تواند در این راستا بر کل جامعه اثرگذار باشد و می‌تواند محوریتی برای تغییر فرهنگ جامعه باشد.

وزیر اسبق ارشاد گفت: اگر رهبر معظم انقلاب تغییراتی را در دانشگاه آزاد اعمال کرده‌اند، انتظاراتی هم دارند که باید برآورده شوند، متاسفانه بعضی از استادان در دانشگاه‌ها از کار‌های رضا پهلوی تعریف و تجلیل می‌کنند، مانند هنرمندان که ژست بی‌طرفی می‌گیرند و در کار‌های مختلف دخالت می‌کنند.

وی افزود: باید بدون رودربایستی افرادی را که در برابر انقلاب و نظام می‌ایستند، کنار بروند و نیرو‌های جوان و با انگیزه که موتور محرکه هستند، جایگزین آن‌ها شوند. توصیه من این است که سلسله برنامه‌هایی از 22 بهمن امسال تا 22 بهمن سال دیگر، در راستای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد برگزار شود تا جوانان این دستاورد‌ها را بشناسند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه اکنون دانشجویان بی‌تفاوت هستند و این حالت بی‌تفاوتی در بزنگاه‌ها یا سیاهی لشکر دشمن و یا بی‌طرف می‌شوند. باید نیرو‌های با انگیزه به کارگیری شوند تا شور ونشاط ایجاد شد، همچنین نقشه مهندسی فرهنگی و 13 راهبرد آن را می‌توان اجرایی و عملیاتی کرد.

کد خبر: 895202

وب گردی

وب گردی