کوهبنان 20 روز بعد از زلزله

معاون استانداری کرمان پیرامون آخرین اخبار از وضعیت اسکان زلزله زدگان کوهبنان گفت: مراحل ابتدایی اسکان دائم در حال انجام است.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی در رابطه با آخرین اقدامات برای خدمات دهی به زلزله زدگان کوهبنان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: توزیع کانکس در میان زلزله زدگان از روز دوشنبه آغاز شده است.

وی ادامه داد: کانکس ها از سوی تهران به صورت مرتب به منطقه زلزله زده ارسال و تا عصر سه شنبه حدود 10 کانکس توزیع و نصب شده است.

مرحله آواربرداری در حال انجام است

معاون استانداری کرمان در رابطه با مرحله آواربرداری تصریح کرد: مرحله آواربرداری در حال انجام است و به این زودی تمام نمی شود.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: هلال احمر وسایل گرمایشی را در میان زلزله زدگان توزیع کرده اند که مردم می توانند در کانکس هایشان از آنها استفاده کنند و در صورت نیاز به وسایل گرمایشی بیشتر به تناسب نیازهای مردم و هماهنگی با فرمانداری توزیع خواهد شد.

وی در رابطه با وضعیت مصدومین زلزله کوهبنان گفت: رسیدگی به مصدومین در همان مراحل اول انجام شده که خوشبختانه وضعیت مجروحین خوب است.

معاون استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای پس از زلزله کسی به دلیل سرما فوت شده یا خیر، اظهار داشت: به هیچ وجه هیچ شخصی از سرما در این منطقه فوت نشده است.

وی با تایید خبر فوت یک جوان در یکی از اسکان‌های موقت زلزله‌زدگان کوهبنان گفت: متاسفانه یک جوان بر اثر آتش سوزی در یکی از چادرهای اسکان جان خود را از دست داد.

آیت اللهی موسوی با بیان اینکه دلیل آتش گرفتن چادر در حال بررسی است، ادامه داد: لازم است کسانی که در چادر اسکان دارند بیشتر احتیاط کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، زیرا چادر قابل آتش سوزی است و امیدواریم با توزیع کانکس در میان مردم از وقوع چنین حادثه هایی جلوگیری شود.

زمان مرحله اسکان دائم

معاون استاندار کرمان در رابطه با اسکان دائم گفت: مرحله ساخت و ساز برعهده مردم است و با قراردادی که با پیمانکار می ببندند آغاز به کار شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله ثبت نام و معرفی مردم به بانک هستیم و مراحل ابتدایی اسکان دائم انجام شده است.

آیت اللهی موسوی با بیان این که با کمک استان های مجاور از جمله یزد چادرهایی توزیع شده است، گفت: حدود 5000 چادر در میان مردم توزیع شده است.

ساخت و توزیع یکسری کانکس در کرمان

وی ادامه داد: با هماهنگی بنیاد مسکن کشور کانکس ها در حال ساخت و ارسال به منطقه است؛ همچنین یکسری کانکس در کرمان ساخته می شود که آنها تا اوایل هفته آینده در منطقه نصب خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، 30 آذر ماه زمین‌لرزه ای به‌شدت 5.2 ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه و 44 ثانیه کوهبنان در استان کرمان را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق 10کیلومتری زمین و در فاصله 3کیلومتری کوهبنان، 27کیلومتری کیانشهر و 51کیلومتری راور بوده است.

901

کد خبر: 895228

وب گردی

وب گردی