هوای تهران برای دومین روز پیاپی ناسالم است/تهرانی ها تنها 12 روز پاک داشتند

بر اساس بررسی های داده های کنترل کیفیت هوای تهران می توان گفت پایتخت نشینان از اول سال تا کنون 12 روز پاک،207 روز سالم،71 روز ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را تجربه کردند.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوای دیروز تهران در ساعت 8 صبح 103 و در شرایط ناسالم برای گروه حساس جامعه قرار داشت، شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز 108 است و کیفیت هوا برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 108 ، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 63 و میزان منواکسید کربن در هوا 42 است.

نمودار زیر بیانگر شاخص کیفیت هوا در ساعت 8 امروز و مقایسه آن با روز گذشته است:

نقشه زیر بیانگر شاخص کنونی (آنلاین) کیفیت هوای پایتخت در 20 دی ماه است:

با بررسی شاخص آنلاین های ایستگاه های تهران می توان دریافت 5 ایستگاه تهران شامل اقدسیه، شهرداری منطقه 2، پونک، پارک رز و شهرداری منطقه 10 در شرایط سالم و 3 ایستگاه شهری ری و پیروزی در وضعیت قرمز و شرایط ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار دارند.

بنابراین لازم است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان ساکن این مناطق از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کرده و سایر افراد نیز تا حد ممکن فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش بینی می شود کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت آینده سالم باشد.

701

کد خبر: 895255

وب گردی

وب گردی