مبارزه با افراطی گری دینی با آموزش اسلام در مدارس

رئیس‌جمهوری جمهوری «اینگوشتیا» گفت: آموزش اصول اسلام در مدارس از اولویت اقدامات مبارزه با ایدئولوژی افراطی‌گری در این جمهوری است.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «یونس یوکورف» رئیس‌جمهوری اینگوشتیا در مصاحبه با شبکه الجزایر، اظهار داشت: آموزش اسلامی و درس‌هایی در زمینه اصول اسلام در مدارس اینگوشتیا، موجبات مبارزه با پدیده‌ی افراطی‌گری را فراهم می‌سازد.

رئیس‌جمهوری اینگوشتیا در پاسخ به سوال مبنی بر اقدامات حوزه مبارزه با ایدئولوژی افراطی‌گری در جمهوری اینگوشتیا گفت: در راستای تحقق این امر، آموزش اصول اسلام در مدارس (از کلاس پنجم) به همراه برنامه‌های اجرایی در مساجد، رادیویی، تلویزیونی و مطبوعات در اولویت هستند.

وی در ادامه افزود: کمیته‌های مخصوصی وجود دارد که با این رده‌ی سنی کار می‌کنند و به بحث و بررسی با آنان می‌پردازند و همچنین به روش‌های مختلف به اقدامات پیشگیرانه می‌پردازند.

یوکورف ادامه داد: در حال حاضر، جرم‌های مرتبط با دین، مسئله اصلی حوزه امنیت در اینگوشتیا است.

به عقیده وی، عدم درک صحیح از اسلام در این جمهوری موجب ارتکاب ساکنین منطقه به جرم‌های بسیاری از جمله پیوستن به گروهک‌های تروریستی از قبیل داعش می‌شود.

رئیس جمهوری اینگوشتیا اظهار داشت: رهبران ایدئولوژیک در تلاش هستند که با نقاب اسلام به ترویج ایده‌های خود بپردازند و جوانان را به مسیرهای افراطی‌گری و تروریسم بکشانند.

وی در رابطه با ساکنین این جمهوری که به گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق پیوستند، گفت: این افراد 67 نفر بوده‌اند که از این تعداد حدود 5 درصد جان سالم به در برده اند و سایر آنها به هلاکت رسیده‌اند.

یوکورف خاطر نشان کرد: این طرح به صورت منطقه‌ای در حال اجراست و فعلا عمومیت پیدا نکرده است.

همچنین در خصوص آموزش اصول مذهبی در مدارس روسیه اضافه کرد: پیش از این سایر متخصصین مذهبی هم اظهار داشته‌اند که این مهم تا حد زیادی می‌تواند در جهت مقابله با افراطی‌گری موثر واقع شود. از جمله این افراد می‌توان به "اسلام حاجی بردییف" اشاره کرد که در این باره گفته است: افراد از روی نا آگاهی و جهل می‌توانند باورهای غلطی پیدا کنند و اغفال شوند، با این برداشت غلطی که ساخته می‌شود و هیچ ربطی به اصل مذهب ندارد و مسلما شناخت و معرفی اصول مذهبی درست می‌تواند تا حد زیادی از وقوع این امر جلوگیری کند.

درباره این مطلب که حقیقتا آموزش اصول مذهبی در مدارس بهترین راه مبارزه با افراطی‌گری است می‌توان به گفته‌ی نمایندگان مرکز کلیساهای پراواسلاو روسیه، مثلا اسقف اعظم کریل نیز اشاره کرد و گفت: به سختی می‌تواند افکار تروریستی و منجر به جنایت را در ذهن کسی تلقین کرد که به خوبی با اصول اعتقادی خود آشناست.

502

کد خبر: 895274

وب گردی

وب گردی