امید و آتش گریبانگیر نفتکش حادثه دیده ایرانی/ احتمال ورود تیم عملیاتی به داخل کشتی برای نجات 31 سرنشین

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر امروز انفجار در کشتی حادثه دیده رخ ندهد شاید بعد از ظهر امروز تیم تجسس وارد کشتی شده و از سرنوشت 31 خدمه کشتی اطلاعات داشته باشیم.

هادی حق شناس معاون سازمان بنادر و دریانوردی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در تشریح آخرین جزئیات نفتکش حادثه دیده ایرانی اظهار کرد: طبق آخرین گزارشاتی که به دست ما رسیده است تیم عملیات تجسس، اطفای حریق و عملیات نجات خدمه ها همچنان ادامه دارد.

او تصریح کرد: به نظر می رسد اگر انفجار دیگری بر روی کشتی و مخازن صورت نگیرد، شاید ظرف چند ساعت آینده تیم عملیاتی بتوانند وارد کشتی شوند. هم اکنون شعله های آتش کمتر شده و دود غلیظ بیشتر شده است و دیروز همین شرایط را داشتیم ولی متاسفانه انفجار جدیدی صورت گرفت و دوباره کشتی شعله ور شد؛ اگر این اتفاق امروز بعد از ظهر صورت نگیرد، امیدواریم تیم تجسس وارد کشتی شده تا از سرنوشت 31 خدمه کشتی اطلاعاتی داشته باشیم.

حق شناس در پاسخ به این که برخی از رسانه های خارجی عنوان کرده اند که تانکر آسیب دیده ایرانی ممکن است تا یک ماه همچنان شعله ور باشد، گفت: خبری که ما هم اکنون از آن مطلع هستیم این است که اگر انفجار دیگری رخ ندهد و همه تلاش‌ها به این است، امید داریم شاید 31 خدمه زنده از کشتی نجات پیدا کنند.

او با اشاره به اقدامات اطفاء و نجات چین نسبت به شناور حادثه دیده ایرانی تاکیدکرد: انتظار داریم چین در خصوص سانحه نفتکش ایرانی به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

گفتنی است یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما (ساخت سال ۲۰۰۸ میلادی) که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبداء بندر عسلویه به کره جنوبی بود، دو روز پیش در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادم کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفتکش دچار انفجار و حریق شد.

402

کد خبر: 895317

وب گردی

وب گردی