تاثیر تکنولوژی در نقاشی های کودکان

هنرهای تجسمی یکی از هنرهای تلفیق روح و جسم می باشد که می تواند احساسات و عواطف انسانی را در قالب نقاشی به تصویر کشد.

به گزارش ایسکانیوز،هنرهای تجسمی یکی از هنرهای تلفیق روح و جسم می باشد که می تواند احساسات و عواطف انسانی را در قالب نقاشی به تصویر کشد. حال اگر این هنر توسط کودکان که به تازگی با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنند کشیده شود، لذت نگرش عواطف و اخلاقیات افراد را دو چندان می کند. این در حالی ست که با آموزش صحیح این هنر می توان شاهد بروز استعداد های کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف شد، چرا که با آشنایی زبان هنرهای تجسمی می توان بر بسیاری از رفتارهای کودک آشنا شده و نقاط مثبت و منفی شخصیت وی آشکار گردد.

«الهام میلانی» یکی از افرادی است که در این رشته زیبا و پرطرفدار مشغول فعالیت می باشد وی بیش از 10 سال در این حوزه مشغول آموزش و ترویج هنرهای تجسمی به کودکان و نوجوانان است و توانسته است از طریق کسب مجوز های لازم، آموزشگاه هنری ترنج را افتتاح نماید. وی درباره اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان که در مدت یک سال توانسته اند به رشد و شکوفایی در این رشته هنری دست یابند خبر می دهد.

موسس آموزشگاه هنری ترنج درباره اهمیت آموزش هنرهای تجسمی به کودکان می گوید: هنر های تجسمی یکی از راه هایی است که کودکان می توانند به صورت آزادانه خلاقیت ها و توانایی های خود را بیان کنند.

«الهام میلانی» درباره زبان کودکان در دوران کودکی بیان می کند: با توجه به این که زبان کودکان برای بیان احساسات و عواطف در سن های پایین نقاشی می باشد، به همین دلیل تمرکز اصلی روی کودکان می باشد. بیشتر نقاشی هایی که توسط کودکان به تصویر کشیده می شود ایده خود کودکان است که احساسات درونی خود را به صورت نقاشی بروز می دهند.

وی درباره توانایی های کودکان دهه های اخیر می افزاید: کودکان دهه هشتاد و نود را نمی توان با دهه های شصت و هفتاد مقایسه کرد زیرا آنها ذهن بسیار خلاق و باهوش تری را دارا هستند. این در حالی است که دید هنری و هوشیاری کودکان دهه های هشتاد و نود در سطح بالایی قرار دارد.

موسس آموزشگاه هنری ترنج درباره ارتباط کودکان با تکنولوژی و تاثیر آن در نقاشی های آنها ابراز می کند: با توجه به این که کودکان امروزی با تکنولوژی ارتباط خوبی دارند از طرفی نیز ذهن های آنها بسیار باهوش تر و آماده تر از دهه های گذشته می باشد، در نتیجه شیوه های آموزش هنرهای تجسمی نیز با روش سنتی پاسخگو نبوده و می بایست با متد های جدید و متناسب با کودکان امروزی آموزش داده شود.

میلانی با بیان این که خانواده ها انتظار نتیجه گیری بسیار سریع را از کودکان در ترسیم هنرهای تجسمی دارند، می افزاید: خانواده ها باید توجه داشته باشند که کودکان مطالب دریافتی در کلاس های آموزشی را یاد می گیرند اما برای این که یادگیری های خود را به نمایش بگذارند نیاز به زمان دارند و می بایست این زمان را در اختیارشان گذاشت.

وی در واکنش به یک نگرش نادرست می گوید: یکی از تفکراتی که در میان برخی خانواده ها وجود دارد این است که در صورت شرکت کودک در کلاس هاس آموزش هنرهای تجسمی، رغبت کودک برای یادگیری دیگر دروس کاهش می یابد که این نگرش یک تفکر غلط می باشد. زیرا در صورتی که کودک در سنین پایین می تواند احساسات و عواطف خود را بیان کند، می تواند در سنین نوجوانی نسبت به سایر هم سن های خود یک گام جلوتر بوده و در کنترل رفتارهای اجتماعی و حتی شخصیتی نیز موفق ظاهر شود. کودکان در صورت ترسیم و بیان هنرهای تجسمی درون خود می توانند با فکری آزاد و روحیه ای قوی وارد جامعه شده و در مراحل مختلف زندگی با اعتماد به نفس بالا پیش روند.

موسس آموزشگاه هنری ترنج درباره برگزاری اولین نمایشگاه آثار این آموزشگاه می گوید: این نمایشگاه که متشکل از 50 اثر در دو بخش کودک و نوجوان برگزار می شود که حاصل تلاش یک ساله کودکان و نوجوانان فعال آموزشگاه می باشد.

میلانی درباره مخاطب اصلی این نمایشگاه می گوید: مخاطبان اصلی این نمایشگاه کودکان و نوجوانان هستند. این نمایشگاه در دو رده سنی کودکان 5- 12 سال و نوجوانان 12- 18 سال برگزار می شود.

وی درباره همکاری ارگان های دولتی مرتبط با این رشته ابراز می کند: همکاری ارگان های مرتبط با این رشته برای برگزاری اولین نمایشگاه آموزشگاه هنری ترنج در ارومیه خوب بوده و بنده بعنوان موسس این آموزشگاه از مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی، اداره حوزه هنری آذربایجان غربی و همچنین اداره ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به همراه خانم «پروین خانجانی» مدیریت آمورشگاه هنری ترنج از زحمات این ارگان ها تشکر می کنیم.

اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی آموزشگاه هنری ترنج از 20 دی ماه آغاز و تا 30 دی ماه هروزه از ساعت 10 الی 13 و 17 الی 20 دایر می باشد.

منبع:خبرگزاری علم و فناوری

204

کد خبر: 895332

وب گردی

وب گردی