باید تمرینات اختصاصی برای ملی پوشان در نظر بگیریم/ پیش‌بینی کسب نتیجه در پاریس کار دشواری است

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته، گفت: برای ملی‌پوشان کشورمان در دو مرحله اردوی باقی مانده تیم ملی تمرینات اختصاصی در نظرداریم.

به گزارش ایسکانیوز، افسانه باقری در مورد آغاز مرحله سوم اردوهای تیم ملی کاراته، اظهار داشت: سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در سال ۲۰۱۸ از صبح روز پنج‌شنبه در سالن کبکانیان تهران آغاز خواهد شد. این مرحله از اردوها کاملاً با شرایط ویژه و خاصی پیگیری خواهد شد؛ به هر حال با توجه به اینکه کاراته وان پاریس در سطح بالایی برگزار خواهد شد و به همین دلیل قرار است تمرینات کاراته‌کاهای ملی پوش به صورت اختصاصی برگزار شود. البته مرحله آخر اردوهای تیم ملی، سی‌ام دی‌ماه برگزار خواهد شد و در واقع روز پایانی اردوها به اعزام به پاریس وصل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط نفرات اعزامی به لیگ جهانی از لحاظ فنی به چه صورت است، گفت: نفرات حاضر در اردوها تا به این مرحله شرایط خوبی را دارند البته با توجه به اینکه این رقابت‌ها از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است ما باید تمرینات ویژه‌ای را انجام دهیم. نمی‌توانیم نتایج نفرات اعزامی به این رقابت‌ها را پیش‌بینی کنیم چون نخستین مرحله از لیگ جهانی در سال جدید میلادی قرار است برگزار شود و همه برترین‌های دنیا در این مسابقات با رنکینگ‌های متفاوت حضور خواهند داشت و باید برای هر کدام از ملی‌پوشان در این دو مرحله اردوی باقی مانده تمرینات اختصاصی در نظر بگیریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: ما در تلاشیم با توجه به شناختی که بچه‌ها از حریفان خود دارند تمام کاراته‌کاهایی که با نمایندگان کشورمان احتمال رویارویی دارند را آنالیز کنیم. بچه‌ها با توجه به شناختی که از حریفان خود دارند روی نقاط ضعف و قوت خود کار می‌کنند تا ان‌شاءالله بتوانند در پاریس نتیجه خوبی را کسب کنند.

وی در ادامه افزود: ما در اردوها کنار کادر فنی، ماساژور، متخصص تغذیه و روانشناس داریم، قرار است در تمریناتی که پیگیری می‌شود استرس بچه‌ها در تمرین و مبارزه بررسی شود ضمن اینکه ما بخشنامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا در هر مرحله از اردوها یک مربی و دو بازیکن سرشناس استان که عنوان قهرمانی را در کارنامه خود دارند در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. ما با این کار تلاش می‌کنیم مربیان و بازیکنانی که بیرون از اردوهای تیم ملی هستند از تجربیاتی که در اردوهای تیم ملی وجود دارد استفاده کنند و تجربیات جدید خود را به استان‌های خود منتقل کنند.

باقری در پاسخ به این سؤال که آیا روادید ملی‌پوشان آماده شده است یا خیر، گفت: ما ۹ نفر را برای اعزام به پاریس در نظر گرفته‌ایم روادید تعدادی از بچه‌ها به دست‌مان رسیده اما هنوز روادید تعدادی دیگر از ملی پوشان آماده نشده است ما در تلاشیم تا قبل از اعزام کاراته‌کاها به پاریس همه روادیدها صادر شود. پیش‌بینی کسب نتیجه در پاریس کار دشواری است چرا که نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان از سطح بسیار بالایی برخوردار است و کشورها با توجه به رنکینگ بازیکنان خود و استراتژی که برای خود تعریف کرده‌اند در این مسابقات حضور خواهند داشت و قطعاً همه برای کسب امتیاز پای به تاتامی پاریس می‌گذارند امیدوارم که بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، اظهار داشت: چهارم، پنجم و ششم بهمن‌ماه مسابقات قهرمانی کشور در بخش نوجوانان، جوانان و امید برگزار خواهد شد. نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد ضمن اینکه ما در اردوهای تیم ملی یک انتخابی درون اردویی خواهیم داشت و پس از آن نفرات برتر مشخص خواهند شد.

601

کد خبر: 895348

وب گردی

وب گردی